سرخط خبرها

وزارت دفاع عراق: تلاش برای بدنام کردن وزیر دفاع کار همان طرف سومی است که به کشتار تظاهرات کنندگان دست زده است

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای نسبت به اخبار منتشرشده علیه «نجاح الشمری»، وزیر دفاع، واکنش نشان داد و آن را کار گروه هایی دانست که در اعتراضات اخیر دست به کشتار مردم زده اند.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای نسبت به اخبار منتشرشده علیه «نجاح الشمری»، وزیر دفاع، واکنش نشان داد و آن را کار گروه هایی دانست که در اعتراضات اخیر دست به کشتار مردم زده اند.

در این بیانیه که شنبه شب (23 نوامبر) منتشر شد آمده که پس از حمایت روشن وزیر دفاع از تظاهرات کنندگان و مطالبات مشروع آنان و حق قانونی ایشان در تظاهرات و تجمع و پس از آنکه وی از وجود طرف سومی صحبت کرد که دست به سرکوب تظاهرات کنندگان و کشتار نیروهای امنیتی می زند، برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار جعلی در پی تبلیغات منفی علیه وی برآمدند.

این بیانیه تأکید کرده که وزیر دفاع به شجاعت و اجرای دقیق دستور فرمانده کل نیروهای مسلح درباره خودداری از تعرض به تظاهرات کنندگان شهرت دارد و تلاش هایی از این دست با هدف بدنام کردن او بی تردید زیر نظر همان طرف سومی انجام می شود که از افشاگری وزیر دفاع غافلگیر شده است.

در این بیانیه این طرف سوم به تلاش برای ایجاد آشوب و فتنه در عراق متهم شده و تأکید شده که این طرف سوم فکر نمی کرده که کسی جرئت کند نقشه های شوم این گروه  را افشا کند.

وزارت دفاع عراق همچنین بار دیگر تأکید کرده که وزارت دفاع عراق در دوره کنونی بمب های دودزا و گاز اشک آوری که وزن آن سه برابر وزن گلوله های اشک آور رایج است وارد نکرده و وزیر دفاع از زمانی که به وزارت دفاع انتخاب شده هیچ قرارداد خرید یا واردات با هیچ کشوری امضا نکرده است و «این به نوبه خود مایه دستپاچگی جنایتکاران شده است».

در بیانیه وزارت دفاع همچنین افزوده شده که این تلاش ها نتیجه پافشاری وزیر بر مبارزه با فساد و رساندن سخن حق تظاهرات کنندگان است و تأکید شده که وزیر یک وکیل سوئدی را برای تشکیل پرونده علیه روزنامه ها و رسانه های سوئدی و عربی ای «که به سلطه بر رسانه ها و روزنامه های زرد جهان شناخته شده اند» و به این شایعات دامن زده اند مأمور کرده است.

دو هفته پیش از این وزیر دفاع عراق در سفر به فرانسه تأکید کرد که پس از کشته شدن بیش از 300 تن در تظاهرات و انتقال کشته شدگان به پزشکی قانونی روشن شد که آنچه باعث کشته شدن آنها شده سلاحی است که توسط هیچ نهاد رسمی عراقی وارد نشده است و ورود این مواد از طریق نهادهای دولتی عراق نبوده است.

در روزهای گذشته رسانه‌های سوئد گزارش داده‌اند، نجاح الشمری وزیر دفاع عراق که همزمان تابعیت سوئد را دارد، به رغم اینکه سال‌هاست ساکن بغداد است، اما به صورت غیرقانونی به دریافت مستمری کمک به خانواده‌ها از دولت سوئد ادامه داده است.

منابع خبری گفته اند که منبع این اخبار یک نشریه سوئدی وابسته به گروه های راست افراطی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا