سرخط خبرها

توضیحات سازمان پاکدستی عراق درباره بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام فساد

سازمان پاکدستی عراق تأکید کرد که بازداشت دو نماینده مجلس که پیش تر استانداران بابل و صلاح الدین بوده اند براساس حکم دادگاه مرکزی مبارزه با فساد انجام شده است.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق با انتشار بیانیه ای درباره بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام فساد توضیحاتی ارائه کرد.

در بیانیه رسمی سازمان پاکدستی عراق که روز سه شنبه (26 نوامبر) منتشر شده آمده که بازداشت این دو نماینده مجلس که پیش تر استانداران بابل و صلاح الدین بوده اند براساس حکم دادگاه مرکزی مبارزه با فساد انجام شده است.

این بیانیه افزوده که بازداشت این افراد به دو پرونده ای مربوط می شود که سازمان بازپرسی پس از بررسی های لازم به دستگاه قضایی ارجاع داده و براساس آن این افراد توسط دادگاه احضار شده اند و به علت بی توجهی به احضارهای قبلی حکم بازداشتشان صادر شده است.

سازمان پاکدستی عراق افزوده که متهم اول در زمان استانداری بابل حجم بالایی سیمان را بدون پرداخت عوارض قانونی و خلاف ضوابط وارد کشور کرده و متهم دوم در زمان استانداری صلاح الدین در بستن قرارداد ساخت خوابگاه دانشگاه تکریت مرتکب تخلف مالی شده است.

پیش از این منابع خبری از بازداشت «صادق مدلول»، نماینده کنونی مجلس و استاندار سابق بابل و وزیر اسبق بهداشت عراق، و نیز «احمد الجبوری» (ابومازن)، نماینده مجلس و استاندار سابق صلاح الدین و وزیر اسبق امور استانداری ها، خبر داده بودند.

احمد الجبوری (ابومازن) از چهره های بحث برانگیز در میان نیروهای سیاسی اهل سنت و متحد سیاسی «خمیس الخنجر» و ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» است.

الجبوری همواره به دست داشتن در عملیات خرید و فروش مناصب ازجمله منصب ریاست مجلس متهم شده است.

او پیشتر به علت فساد مالی ازسوی ایالات متحده امریکا تحریم شده است.

منبع
سازمان پاکدستی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا