سیاسی

«پومپئو»: آماده همکاری با سران سیاسی عراق برای حل بحران و پایان دادن به نفوذ ایران هستیم

وزیر امور خارجه امریکا گفت که امریکا به ملت عراق کمک می کند که برای ساختن کشوری آزاد و مستقل تلاش کنند و این هدف امریکا در عراق است.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده در نشست مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که امریکا آماده کمک به عراق برای تحقق مطالبات مردم در دستیابی به استقلال و شکوفایی است.

پومپئو در پاسخ به سؤالی درباره نظرش پیرامون حوادث عراق و لبنان، گفت که حرف خاصی درباره لبنان ندارد، اما درباره عراق باید بگوید که ایالات متحده با همه طیف‌های ملت عراق در تماس است و به مأموریت خود در مبارزه با تروریسم در همکاری با دولت و نیروهای نظامی عراق ادامه می‌دهد و نیروهای امریکایی در عراق حضور دارند و در همین راستا معاون رئیس جمهور امریکا اخیرا به عراق سفر کرده بود.

او گفت که امریکا به ملت عراق کمک می کند که برای ساختن کشوری آزاد و مستقل تلاش کنند و این هدف امریکا در عراق است و آماده همکاری با همه مقامات عراقی ازجمله نخست وزیر و رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق برای حل بحران عراق و پایان دادن به حضور ایران در این کشور است.

وی افزود که ما تردیدی نداریم که به نظر ما حضور ایران در عراق مایه مشکلات است و تلاش های ملت عراق برای رسیدن به این هدف را تضعیف می کند و این چیزی است که رهبران عراق نیز در پی آن هستند.

منبع
CNBC

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا