سرخط خبرها

استمداد گروهی از شیوخ عشایر و شخصیت های استان های مرکزی و جنوبی از مرجعیت برای دخالت جهت پایان دادن به بی قانونی

گروهی از «شیوخ عشایر و شخصیت ها و کارمندان ادارات جنوب و مرکز عراق» با ارسال پیامی فوری به مرجعیت عالی شیعه خواستار پایان دادن به بی نظمی و بی قانونی به بهانه تظاهرات شدند.

میدل ایست نیوز: گروهی از «شیوخ عشایر و شخصیت ها و کارمندان ادارات جنوب و مرکز عراق» با ارسال پیامی فوری به مرجعیت عالی شیعه خواستار پایان دادن به بی نظمی و بی قانونی به بهانه تظاهرات شدند.

در این پیام آمده که عشایر کارمندان جنوب و مرکز عراق با مرجعیت عهد بسته و از سال 2003 تاکنون به ندای مرجعیت گوش سپرده اند و فداکاری های بزرگی کرده اند و امروز از مرجعیت می خواهند که دربرابر نبود حکومت و بی قانونی و اقدامات باندها و مافیاها تحت عنوان تظاهرات موضع بگیرد.

در این پیام افزوده شده که «ما می دانیم که سیاستمداران و احزابشان دل شما را به درد آورده و فساد و فقر و ویرانی را همه گیر کرده اند و شما در پی ادب کرد آنها و حمایت از حقوق مسلم مردم هستید، اما امروز برای شما روشن شده و وکلایتان در شهرها به شما خبر رسانده اند که در این استان ها چه می گذرد و دیگر تأخیر بیش از این قابل تحمل نیست چون در هر لحظه خون بی گناهی ریخته می شود و به دل خانواده ها وحشت انداخته می شود و خانه ها و ادارات آتش می گیرد و خیابان ها بسته می شود و این همه به موجب لزوم شرعی حفظ نظم عمومی دخالت شما را لازم می آورد».

امضاکنندگان این نامه افزوده اند که عشایر با سلاح و جان خود آماده دخالت برای رویارویی با احزاب و مفسدان و همه کسانی هستند که می خواهند با دستاویز قرار دادن تظاهرات به مال و مقام برسند.

در این پیام همچنین آمده که کارمندان دولت و معلمان و استادان دانشگاه و پزشکان در معرض ضرب و شتم قرار می گیرند و همه پروژه هایی خدماتی متوقف شده و اموال آن صرف استان های آرام می شود و  دیگر امیدی به نیروهای امنیتی نیست و توان دفاع از خودشان را هم ندارند.

آنان از مرجعیت خواسته اند که هرچه سریع تر برای توقف خون ریزی و آشوب وارد عمل شود و افزوده اند که جنگ داخلی بسیار نزدیک است و کسی از آن جا سالم به در نخواهد برد.

در روزهای گذشته گروه هایی از تظاهرات کنندگان در شهرهای ناصریه و کربلا و حله و نجف دست به اقداماتی فراتر از تظاهرات زده و با آتش زدن لاستیک برخی خیابان ها را بسته و خانه های برخی مقامات را آتش زده اند.

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا