سیاسی

رایزنی تلفنی نخست وزیر عراق با رئیس جمهور ترکیه درباره مناسبات فیمابین دو کشور

«رجب طیب اردوغان» طی تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» درباره مناسبات فیمابین گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق درباره مناسبات فیمابین گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در تماس تلفنی اردوغان با عبدالمهدی، طرفین درمورد مناسبات دوجانبه و همکاری دو کشور در پرونده‌های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

در این تماس تلفنی، اردوغان حمایت خود را از یکپارچگی و ثبات عراق، توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها و تلاش‌های دولت عراق برای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان اعلام کرد.

عادل عبدالمهدی نیز با تشریح وضعیت جاری به ویژه تظاهرات مسالمت‌آمیز و شیوه تعامل با آن و تمایز میان گروه‌های تخریبکار که دست به حمله به نیروهای امنیتی، تهدید و ارعاب شهروندان، تعطیلی مدارس، ادارات دولتی و آتش زدن ساختمان‌ها می زنند با تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

نخست وزیر عراق افزود: «رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی از شیوه تعامل دولت عراق با این رخدادها و اهمیت اعمال نظم و قانون و گوش دادن به مطالبات مردم عراق قدردانی کرد.»

عبدالمهدی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت روابط با ترکیه و تمایل مشترک برای گسترش و اهمیت همکاری‌های مشترک به منظور تحقق ثبات و مقابله با تروریسم، اظهار داشت:«دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا اصلاحات مدنظر مردم عراق را محقق کند.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا