سیاسی

نشست فوق العاده هیات وزیران عراق برای بررسی مسئولیت‌های دولت پیش‌بُرد امور در سایه استعفای نخست وزیر

هیات وزیران عراق امروز شنبه (30 نوامبر) جلسه‌ای فوق العاده برگزار کرد و در این جلسه، «عادل عبدالمهدی» به بررسی موضوع استعفای وی و دولت متبوعش به پارلمان و مسئولیت‌های دولت پیش‌بُرد امور بر اساس قانون اساسی پرداخت.

میدل ایست نیوز: هیات وزیران عراق امروز شنبه (30 نوامبر) جلسه‌ای فوق العاده برگزار کرد و در این جلسه، «عادل عبدالمهدی» به بررسی موضوع استعفای وی و دولت متبوعش به پارلمان و مسئولیت‌های دولت پیش‌بُرد امور بر اساس قانون اساسی پرداخت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی در این نشست بر اصل چرخش مسالمت‌آمیز قدرت در نظام دموکراتیک تاکید و اعلام کرد تحقق منافع ملت، هدفی است که در برابر آن همه موضوعات رنگ می بازد.

عبدالمهدی تصریح کرد: «دولت همه توان خود را برای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان و ارائه بسته‌های اصلاحی، انتصابات، توزیع اراضی مسکونی و پروژه‌های مهمی مانند قانون انتخابات، کمیساریای عالی انتخابات و شورای خدمات‌رسانی، پرونده سرپرستان ادارات، آماده‌سازی بودجه فدرال و همکاری در سایه برنامه جامع دولتی بکار بسته است.»

وی ضمن درخواست از پارلمان عراق برای یافتن راهکارهای مناسب در جلسه پیش‌رو، از اعضای دولت خواست به فعالیت‌های خودشان تا زمان تشکیل دولت جدید ادامه دهند.

نخست وزیر عراق در این نشست به بررسی شرایط پیچیده‌ای که دولت کنونی در سایه آن تشکیل شده و چالش‌ها و دستاوردهایی که دولت در زمینه داخلی و مناسبات خارجی با آن رو به رو بوده است، پرداخت.

هیات وزیران عراق در پایان نشست فوق العاده خود به استعفای مدیر دفتر نخست وزیری و دبیرکل هیات وزرا رای داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا