سرخط خبرها

حجم تولید گاز استخراج شده با نفت در عراق به 16 هزار تن در روز می رسد

الموسوی افزود که در حال حاضر تولید این گاز به 6 هزار تُن رسیده است که در سال گذشته در حد بسیار پایینی بود.

میدل ایست نیوز: «علی الموسوی»، مدیر کل شرکت خدمات گاز مایع عراق، خبر داد که این کشور در پی افزایش بهره برداری از گاز استخراج شده همراه با نفت به 16 هزار تن در روز است.

او در گفت وگو با روزنامه رسمی «الصباح» چاپ بغداد تأکید کرد که این شرکت در مدت کوتاه گذشته توانسته استاندارد تخصصی ایزو در بهره برداری از گاز استخراج شده با نفت دریافت کند که نشان می دهد که نوع کار با استانداردهای جهانی است.

الموسوی افزود که در حال حاضر تولید این گاز به 6 هزار تُن رسیده است که در سال گذشته در حد بسیار پایینی بود.

او همچنین اظهار داشت که این شرکت توانسته تولید کپسول های گاز و پر کردن آن را افزایش دهد و از آن در موارد غیر خانگی نیز استفاده کند که از جمله از آن به جای جانشین بنزین در خودروها و در کارخانه های صنعتی تولید آجر استافده می شود.

وی ادامه داد که در سال های گذشته به علت سوزاندن این گاز، عراق واردکننده آن بود اما از سه سال پیش با ورود شرکت های جهانی طرحی راهبردی برای این منظور تدوین شد.

او افزود که در حال حاضر از میدان های نفتی بصره و جنوب این استخراج صورت می گیرد و در فاز بعدی میدان های استان میسان وارد فاز بهره برداری خواهد شد.

الموسوی اظهار داشت که از این گاز به عنوان سوخت جانشین بنزین در خودروها استفاده می شود که یک شرکت ایتالیایی با استانداردهای بالا در حال فعالیت در این عرصه است و عراق به زودی نیز در مناقصه هایی از شرکت های جهانی برای سرمایه گذاری در این عرصه دعوت خواهد کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا