دسته‌بندی نشدهسیاسی

نشست رئیس پارلمان و سران فراکسیون‌های سیاسی عراقی برای بررسی قانون انتخابات و کمیساریای عالی انتخابات

منبعی آگاه از برگزاری نشستی در ساختمان پارلمان عراق میان «محمد الحلبوسی» و سران فراکسیون‌های سیاسی برای بررسی و گفت‌وگو درباره قانون انتخابات و کمیساریای عالی آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه از برگزاری نشستی در ساختمان پارلمان عراق میان «محمد الحلبوسی» و سران فراکسیون‌های سیاسی برای بررسی و گفت‌وگو درباره قانون انتخابات و کمیساریای عالی آن خبر داد.

منبع مذکور در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «نشست مشترکی میان سران فراکسیون‌های سیاسی و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به همراه حسن الکعبی، نائب رئیس پارلمان و اعضای کمیسیون حقوقی برای بررسی و گفت‌وگو درمورد قانون انتخابات پارلمانی و قانون کمیساریای عالی انتخابات برگزار شد.»

در همین رابطه، حسن الکعبی، نائب رئیس پارلمان عراق اظهار داشت: «پارلمان در برابر مسئولیتی تاریخی برای تصویب قانون انتخابات و قانون کمیساریای عالی مستقل انتخابات قرار دارد.»

وی از سران فراکسیون‌های پارلمانی خواست با توجه به اهمیت تصویب قانون انتخابات درست و جامع، اعتماد افکار عمومی عراقی را نسبت به انتخابات و فرایند سیاسی جلب کنند.

الکعبی در پایان اظهار داشت، در این نشست که نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق هم حضور داشت درباره بندهای مهمی رایزنی و قرار شد این بندها برای بررسی بیشتر به نشست مشترک کمیسیون حقوقی، کارشناسان سازمان ملل و کارشناسان انتخابات ارجاع داده خواهد شد تا نظر فنی آنان در این خصوص روشن شود.

از جمله مهم‌ترین خواسته‌های حقوقی تظاهرات‌کنندگان عراقی، اصلاح قانون انتخابات و کمیساریای عالی آن است تا راه برای ورود افراد مستقل به پارلمان باز شود.

بر اساس نظام انتخاباتی قبلی عراق که به نظام سانت لیگو معروف است، احزاب بزرگ‌تر از شانس بسیار بیشتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار بودند و در مقابل افرادی که تعلق و وابستگی حربی نداشتند و به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بودند، شانسی چندانی برای راهیابی به پارلمان نداشتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا