سیاسی

«یوسف بن علوی» در تهران خواستار برگزاری کنفرانسی جامع با حضور همه کشورهای ذینفع شد

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان که به ایران سفر کرده است، ظهر امروز با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان که به ایران سفر کرده است، ظهر امروز با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفتگو بود.

ظریف وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه‌ها استقبال کرد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه بویژه در یمن افزود: «ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش ها در منطقه انجام پذیرد استقبال و به آن کمک خواهد کرد.»

ظریف در ادامه اراده ایران برای گفتگو با همه کشورهای منطقه را جدی خواند و افزود: «پویش صلح هرمز در همین راستا ارائه شد.»

از سوی دیگر، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه ای را نیازمند گفتگو و تفاهم هر چه بیشتر دانست و افزود: «در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع می تواند مفید باشد.»

برخی از رسانه‌های عربی، سفر بن علوی به تهران را در راستای تلاش‌های عمان برای میانجیگری میان ایران و ایالات متحده امریکا ارزیابی می کنند، در همین راستا وزیر امور خارجه عمان پیشتر به واشنگتن سفر کرده و با همتای امریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع
سایت وزارت امور خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا