سرخط خبرهاسیاسی

دیدار «مسرور بارزانی» با ولیعهد عربستان و ابوظبی و شماری از رهبران جهان در ابوظبی

«مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با «محمد بن سلمان»ولیعهد سعودی و «محمد بن راشد» ولیعهد ابوظبی و «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با «محمد بن سلمان»،ولیعهد سعودی و «محمد بن راشد»، ولیعهد ابوظبی و «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و شماری از رهبران جهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با ولیعهد عربستان و ابوظبی و حاکم دبی، نخستین دیدار وی از زمان برعهده گرفتن منصب نخست وزیری اقلیم و دومین سفر خارجی وی پس از سفر نخست وی به ترکیه به شمار می رود.

دیدار مسرور بارزانی با ولیعهد سعودی با حضور «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان و «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات برگزار شد.

نچیروان بارزانی رئیس و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، روز یکشنبه در سفری یک روزه، بنا به دعوت شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و برای شرکت در تماشای مسابقات اتومبیل رانی فرمول به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی, سفر کرده بودند.

نچیروان و مسرور بارزانی پس از دیدار با مقامات سعودی و اماراتی با «آرمین سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، «رستم مینیخانوف»، رئیس جمهوری تاتارستان از جمهوری‌های روسیه و دیگر رهبران میهمان در این مسابقه دیدار کردند.

پایتخت امارات متحده عربی تاکنون ۱۱ رقابت جایزه بزرگ را میزبانی کرده است و هر ساله رهبران کشورهای منطقه و جهان برای حضور در این مراسم به ابوظبی دعوت می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا