سرخط خبرهاسیاسی

سفر قریب الوقوع «محمود عباس» به قاهره و ارتباط آن با انتخابات قانون‌گذاری فلسطین

یکی از رهبران سازمان فتح از سفر فریب الوقوع «محمود عباس»،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مصر و دیدار با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: یکی از رهبران سازمان فتح از سفر فریب الوقوع «محمود عباس»،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مصر و دیدار با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور خبر داد.

«عبدالله عبدالله»، از اعضای ارشد فتح تاکید کرد: «سفر محمود عباس به مصر در چهاردهم ماه جاری برای مشارکت در کنفرانس بین المللی شرم الشیخ انجام خواهد شد.»

وی در گفت‌وگویی مختصر با پایگاه خبری عربی 21 تصریح کرد: «ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این سفر با عبدالفتاح السیسی دیدار خواهد کرد.»

هیاتی عالی‌رتبه از جنبش حماس به ریاست «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش روز دوشنبه این هفته به قاهره سفر کرد، همچنین خبرها از سفر هیاتی دیگر از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مصر حکایت دارد.

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در سفر خود به قاهره، نشستی مشترک برگزار کرده و درباره مساله فلسطین در زمینه داخلی و مناسبات دوجانبه راهبردی میان این دو تشکل گفت‌وگو کردند.

سفر هیات فلسطینی به مصر در حالی انجام می شود که کمیته مرکزی انتخابات، رایزنی‌های خود درباره برگزاری انتخابات قانون‌گذاری و ریاست جمهوری را به پایان رسانده است و به نظر می رسد سفر هیات‌های مختلف فلسطینی به قاهره برای رایزنی و توافق بر سر برگزاری انتخابات پیش‌رو انجام می شود.

محمود عباس پیشتر درباره موانع برگزاری انتخابات گفته بود: «دو مشکل وجود دارد، نخست به موافقت حماس به عنوان حاکم عملی و عامل تصمیم‌گیر در غزه مربوط می شود و دوم به مساله بیت المقدس ارتباط دارد چرا که اسرائیل بر این شهر مسلط است، ما درصدد برقراری تماس با همه این طرف‌ها هستیم..»

محمود عباس در پایان اظهار داشت: «اگر حماس موافقت کند، بعد از موافقت آنها با اسرائیلی ها تماس خواهیم گرفت و انتخابات را برگزار خواهیم کرد، ما مصمم به برگزاری انتخابات قانون‌گذاری و سپس انتخابات رئاسی هستیم.»

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا