سرخط خبرها

مامور مخفی حزب الله لبنان در آمریکا به ۴۰ سال حبس محکوم شد

مقامات آمریکایی می گویند که «علی کورانی» در جریان بازجویی پذیرفت که برای حزب الله کار می کرده و در اردوگاه های این گروه در لبنان آموزش نظامی دیده بود.

میدل ایست نیوز: دادگاهی در نیویورک یک آمریکایی لبنانی تبار را به اتهام ارتباط مخفیانه با گروه حزب الله لبنان و توطئه برای دست زدن به حملات مرگبار احتمالی به ۴۰ سال حبس محکوم کرده است.

«علی کورانی»، ۳۵ ساله، در ماه مه امسال در هشت فقره اتهام گناهکار شناخته شد، از جمله اینکه در گذشته درباره اهدافی نظیر فرودگاه بین المللی جان اف کندی و برخی ساختمان های فدرال در منهتن نیویورک به جمع آوری اطلاعات پرداخته است.

مقامات آمریکایی می گویند آن فعالیت ها به دستور فرماندهان حزب الله انجام می شد که در سال ۲۰۰۸ میلادی او را به عنوان یک مامور مخفی به خدمت گرفتند.

«جفری برمان»، از دادستان های فدرال نیویورک، روز سه شنبه (۳ دسامبر) گفت این حکم حبس طولانی پیام مهمی می فرستد، اینکه «اگر شما در حال نقشه کشیدن برای ضربه زدن به این شهر و ساکنانش گیر بیفتید، با عدالت رو به رو خواهید شد و پاسخگو خواهید بود.»

بنا بر کیفرخواست صادره، علی کورانی در سال ۲۰۰۳ میلادی به آمریکا مهاجرت و در سال ۲۰۰۹ شهروند این کشور شد. دادستان ها برای متهم مجازات حبس ابد درخواست کرده بودند.

مقامات آمریکایی می گویند که او در جریان بازجویی پذیرفت که برای حزب الله کار می کرده و در اردوگاه های این گروه در لبنان آموزش نظامی دیده بود.

ایالات متحده سالهاست که حزب الله لبنان را ــ که از متحدان مهم ایران در منطقه است ــ در فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود قرار داده است.

در ماه سپتامبر امسال هم یک شهروند لبنانی‌تبار آمریکا به برنامه‌ریزی برای انجام حملات مرگبار در این کشور متهم شد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که الکسی صعب، ۴۲ ساله، از سال ۱۹۹۹ تحت آموزش گروه حزب‌الله لبنان قرار داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا