سرخط خبرها

نخست وزیران سابق لبنان خواستار احترام به قانون اساسی این کشور شدند

نخست وزیران سابق لبنان تاکید کردند بی اعتنایی به استعفای دولت «سعد الحریری» و عدم انجام رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر به معنای بی توجهی به مطالبات مردم لبنان است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیران سابق لبنان تاکید کردند بی اعتنایی به استعفای دولت «سعد الحریری» و عدم انجام رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر به معنای بی توجهی به مطالبات مردم لبنان است.

«تمام سلام»، «فواد السنیوره» و «نجیب میقاتی» نخست وزیران سابق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «بی اعتنایی به استعفای الحریری و عدم انجام رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید همراه با انکار ادامه‌دار مطالبات مردمی طی تقریبا 50 روز گذشته به معنای بی توجهی به خواسته‌ها و تصمیم مردم لبنان از سوی رئیس جمهور کشور است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تعرض در قبل و بعد از توافق طائف به جایگاه نخست وزیری بی سابقه است و جریمه‌ای خطرناک علیه یکپارچگی مردم لبنان و قانون اساسی به شمار می رود.

هر نامزد نخست وزیری که با انجام رایزنی‌ها درباره نوع دولت و اعضای آن، پیش از تشکیل دولت موافقت کند و در برابر مداخلات کمیته غیر تخصصی تسلیم شود، در نقض قانون اساسی و تضعیف و ضربه به جایگاه نخست وزیری مشارکت کرده است.»

نخست وزیران گذشته لبنان در پایان خواستار مقابله فوری و بدون تعلل با این «کمدی» شدند و بر احترام به قانون اساسی و آنچه بدان تصریح دارد، تاکید کردند.

لبنان از 17 اکتبر گذشته در مخالفت با طرح افزایش مالیات بر شهروندان و مبارزه با فساد سیاسی و بازخواست افراد فاسد و بازستاندن اموال به غارت رفته، صحنه برگزاری تظاهرات و تحصنات است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا