سرخط خبرها

نماینده امریکا در سازمان ملل: همسایگان عراق در امور داخلی این کشور دخالت نکنند

«کلی کرافت» گفت که راه رسیدن به عراقی شکوفا و پیشرفته اصلاح نظام انتخاباتی و تقویت اصول حکومتداری خردمندانه و مبارزه با فساد و افزایش فرصت های اقتصادی است.

میدل ایست نیوز: نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع عراق تأکید کرد که ایالات متحده فریاد امید ملت عراق را می شنود و با قدرت تمام از تلاش ملت عراق برای ساخت کشوری شکوفا حمایت می کند.

«کلی کرافت»، در این نشست که سه شنبه شب به وقت بغداد برگزار شد تأکید کرد که راه رسیدن به عراقی شکوفا و پیشرفته اصلاح نظام انتخاباتی و تقویت اصول حکومتداری خردمندانه و مبارزه با فساد و افزایش فرصت های اقتصادی است.

او همچنین تن دادن رهبران سیاسی عراق به خواست ملتشان و پاسخ گویی دربرابر ملت را بسیار مهم دانست و تأکید کرد که «همسایگان عراق نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند و ملت عراق نیز با صدای بلند مخالفت خود را با رفتار دخالتجویانه ایران ابراز کرده اند.

وی ادامه داد که آشکار است که عراق اکنون بر سر یک دوراهی قرار گرفته است و جهان در هفته های گذشته دید که ملت عراق صرف نظر از قومیت و مذهب خویش خواستار اصلاح امور در کشورشان شدند و بر اتحاد خود تأکید کردند «که این نشان می دهد که امید ملت به پایان تنش های فرقه ای و فساد و دخالت خارجی است».

کرافت همچنین از «نگرانی شدید ایالات متحده بابت رفتار خشونت آمیز کشنده علیه تظاهرات کنندگان مسالمت جو ازجانب نیروهای امنیتی و گروه های مسلح خارج از سلطه دولت» سخن گفت و تأکید کرد که این خشونت ها محکوم است و دیگران هم باید آن را محکوم کنند.

او از همه گروه ها خواست که با حفظ کنترل خود به اقدامات محدودکننده آزادی بیان و فعالیت رسانه ها و دسترسی به اینترنت پایان دهند.

عراق از اول اکتبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده علیه فساد و ناکارآمدی و دخالت خارجی در امور داخلی این کشور است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا