سیاسی

تصویب قانون جدید کمیساریای مستقل انتخابات/ اعضای جدید کمیساریای مستقل انتخابات از میان قضات کشور به قید قرعه انتخاب می شوند

رئیس مجلس عراق گفت که نمایندگان مجلس و سران تشکل های سیاسی در جلسات پی در پی قانون انتخابات و قانون کمیساریای مستقل انتخابات را بررسی می کنند.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس عراق پس از جلسه علنی امروز مجلس از برخی جزئیات قانون مصوب کمیساریای عالی مستقل انتخابات خبر داد.

در جلسه امروز (پنجشنبه 5 دسامبر) مجلس عراق قانون جدید کمیساریای عالی مستقل انتخابات در مجلس عراق با حضور 219 نماینده بررسی و تصویب شد.

«محمد الحلبوسی» پس از جلسه با گروهی از نمایندگان مجلس و سران تشکل های سیاسی در کنفرانسی مطبوعاتی خبر داد که کمیساریای عالی مستقل انتخابات فعلی منحل شده و همه مدیر کل های آن به ادارات دیگر منتقل شده اند و این کمیساریا در حال حاضر فقط چهار مدیر کل و چند مدیر بخش دارد.

او همچنین از برکناری همه رؤسای بخش ها و شعبه های کمیساریای فعلی خبر داد.

وی این لایحه را از مهم ترین قوانین اصلاحی ای دانست که در دستور کار مجلس قرار دارد و افزود که نمایندگان مجلس و سران تشکل های سیاسی در جلسات پی در پی قانون انتخابات و قانون کمیساریای مستقل انتخابات را بررسی می کنند.

او به ملت عراق اطمینان داد که سران تشکل های سیاسی و نمایندگان مجلس منافع ملت و شهروندان را بر مسائل حزبی اولویت خواهند داد.

رئیس مجلس عراق همچنین خبر داد که اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات جدید از میان قضات کشور به قید قرعه انتخاب خواهند شد و افزود که در موضوع انتخابات نیز گرایش اکثر نیروهای سیاسی بر در نظر گرفتن رأی اکثریت در استان ها و دایره های انتخاباتی است.

او گفت که مجلس نیازمند بحث های بیشتر و شنیدن نظر گروه های نظارتی داخلی و خارجی پیش از آغاز تصویب لایحه قانون انتخابات مجلس است.

وی همچنین تأکید کرد که کمیساریای عالی مستقل جدید به محض تصویب قانون جدید تشکیل خواهد شد.

پیش از این مرجعیت عالی شیعه و دفتر سازمان ملل در امور عراق مکررا بر اهمیت تصویب قانون جدیدی برای کمیساریای عالی مستقل انتخابات و قانون انتخابات مجلس این کشور تأکید کرده و آن را گذرگاه اصلی هر اصلاحاتی در عراق دانسته بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا