سرخط خبرهاسیاسی

تظاهرات گسترده در میدان التحریر بغداد در حمایت از مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات+فیلم و تصاویر

شمار زیادی از شهروندان عراقی با حضور در میدان التحریر بغداد، با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ عراق، حمایت خود از سخنان مرجعیت اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: همزمان با تاکید مرجعیت عالیقدر تشیع در خطبه‌های نماز جمعه بر حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و دوری از خشونت و تخریب، شمار زیادی از شهروندان عراقی با حضور در میدان التحریر بغداد، با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ عراق، حمایت خود از سخنان مرجعیت اعلام کردند.

در همین ارتباط، صدها خودرو، تظاهرات‌کنندگان عراقی از استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور را برای شرکت در این تظاهرات در محکومیت اقدامات خرابکارانه، خشونت‌آمیز و آشوب‌طلبانه به بغداد منتقل کردند.

افراد منتسب به عتبه مقدس امام حسین و حضرت عباس علیه السلام هم در این تظاهرات حضور داشتند.

 

در این میان، هیات هماهنگ‌کننده دولت‌های محلی در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از نقش مرجعیت عالیقدر در مطالبات اصلاح‌طلبانه مردمی و مبارزه با فساد و حفظ وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه، دولت‌های محلی استان‌های مرکزی و جنوبی عراق بر بندهای شش‌گانه ذیل تاکید کردند:

1.در راستای هماهنگی با درخواست مرجعیت برای بازگشت امور به وضعیت طبیعی خود، ما از همه ادارات دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها می خواهیم از روز یکشنبه آتی، فعالیت عادی خود را از سر بگیرند.

2.از دستگاه‌های امنیتی می خواهیم از تظاهرات‌کنندگان در میدان‌های اعتراضات حمایت کنند و مانع از هر گونه برخورد و یا تعرض به آنان شوند و جلوی فعالیت خرابکاران و آشوب‌طلبان را بگیرند و اقتدار دولت را برگردانند.

3.از عشایر اصیل عراق می خواهیم در درخواست برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ممانعت از اقدامات خرابکاران برای فتنه‌افکنی، نقشی سازنده ایفا کنند.

4.ما از هیات دولت و پارلمان مجددا می خواهیم برای عملی کردن مطالبات شهروندان‌مان که به صورت رسمی به نهادهای ذیربط ارائه شده است، تسریع کنند.

5.ما همچنین از پارلمان می خواهیم در بودجه سال 2020 میلادی، بندی گنجانده شود که بر اساس آن، مبالغ مربوط به پروژه‌های سال 2019 که به علت اوضاع این استان‌ها اختصاص داده نشد، در بودجه سال آتی درج شود.

6.ما در پایان تاکید می کنیم که دولت‌های محلی، دولت‌هایی خدمات‌رسان هستند و باید از هر گونه درگیری و تسویه حساب‌های سیاسی دور نگه داشته شوند، چرا که این امر به صورت مستقیم بر خدمت‌رسانی به شهروندان تاثیر می گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا