سرخط خبرها

منابع بیمارستانی: آمار جان باختگان در حمله افراد مسلح به تظاهرات کنندگان در بغداد به 19 تن رسیده است

یک منبع در وزارت بهداشت عراق به «العربی الجدید» گفت که همه جان باختگان با شلیک گلوله به سر یا قلبشان کشته شده اند و هنوز 20 زخمی در وضعیت وخیم هستند.

میدل ایست نیوز: منابع بیمارستانی در عراق خبر دادند که تازه ترین آمار قربانیان حمله افراد مسلح ناشناس به میدان های تظاهرات در بغداد 19 کشته و بیش از 117 زخمی است.

یک منبع بیمارستانی روز شنبه (7 دسامبر) به «العربی الجدید» گفت که همه جان باختگان با شلیک گلوله به سر یا قلبشان کشته شده اند و هنوز 20 زخمی در وضعیت وخیم هستند.

به گفته رسانه های عراقی «احمد مهنا»، عکاس جنگی، نیز در این حادثه در حین عکسبرداری جان باخته است.

شب گذشته افراد مسلح ناشناس سوار بر خودروهای 4WD وارد میدان الخلانی در نزدیکی میدان التحریر بغداد شدند و به سمت تظاهرات کنندگان تیراندازی کردند.

گفته شده که نیروهای امنیتی که در منطقه حضور داشتند در این حادثه حاضر به دخالت نشدند.

بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی از سکوت نیروهای امنیتی دربرابر این حادثه انتقاد کرده اند. این کاربران عاملان این حادثه را شبه نظامیان مسلح وابسته به احزاب به طور خاص نیروهای عصائب اهل الحق و سرایا السلام، وابسته به سید مقتدی صدر، دانسته اند.

وزارت کشور عراق ساعاتی پس از پایان این درگیری ها از کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 80 نفر سخن گفت و تأکید کرد که تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا