سرخط خبرها

یک مقام در الحشد الشعبی: تیراندازی به تظاهرات کنندگان در بغداد کار نیروهای «سرایا السلام» بود

این مقام تأکید کرد که نیروهای سرایا السلام به نیروهای غیر منضبط درون الحشد الشعبی تبدیل شده و با به دست گرفتن سلاح در شهر ها از کنترل حکومت خارج شده اند.

میدل ایست نیوز: یک مقام نزدیک به نیروهای الحشد الشعبی، نیروهای «سرایا السلام» را مسئول حمله شب گذشته به تظاهرات کنندگان در میدان الخلانی بغداد و کشتار «احمد مهنا» دانست.

این مقام تأکید کرد که نیروهای سرایا السلام به نیروهای غیر منضبط درون الحشد الشعبی تبدیل شده و با به دست گرفتن سلاح در شهر ها از کنترل حکومت خارج شده اند.

او افزود که نیروهای موسوم به «کلاه آبی» گروه هایی اند که در میدان التحریر حضور مسلحانه دارند و تنها گروهی اند که در این منطقه با سلاح تردد می کنند و وابسته به سرایا السلام هستند.

این مقام حوادث شب گذشته در میدان های تظاهرات در بغداد را نتیجه استفاده نیروهای سرایا السلام از سلاح سبک و متوسط برای به کنترل گرفتن چند ساختمان در اطراف میدان الخلانی دانست و گفت که ترور «احمد مهنا» هم کار همین گروه بوده که در قالب «کلاه آبی» ها فعالیت می کنند.

او از نهادهای امنیتی کشور خواست که به توصیه های مرجعیت درباره بیرون انداختن افرود نفوذی از میان تظاهرات عمل کنند.

نیروهای سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر هستند که در قالب نیروهای الحشد الشعبی فعالیت می کنند.

هفته گذشته نیز شهر نجف اشرف شاهد تحرکات گسترده هواداران صدر برای تخریب اموال عمومی و مرقد آیت الله حکیم بود که با دخالت مرجعیت و عشایر محلی پایان یافت.

هفته گذشته شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی استان های مرکز و جنوب عراق با انتشار نامه ای سرگشاده به صدر تأکید کردند که فرماندهان سرایا السلام در به هم ریختن نظم عمومی در شهرها و بستن جاده ها و تهدید مدیران مدارس و ادارات به تعطیلی دست دارند.

منبع
اوروک نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا