سرخط خبرها

«العرب»: رئیس دفتر نخست وزیر عراق با وساطت قطر از تحریم های امریکا نجات یافت/ وساطت قطر برای معافیت «فالح الفیاض» هم ادامه دارد

«ابوجهاد الهاشمی» حدود یک ماه کامل مشغول مذاکره با نمایندگان امریکا با واسطه دولت قطر بوده تا نام وی را در لیست افراد تحریم شده قرار ندهند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «العرب» به نقل از منابع آگاه خبر داد که «ابوجهاد الهاشمی»، رئیس دفتر مستعفی نخست وزیر مستعفی عراق، برای آنکه مشمول تحریم های ایالات متحده قرار نگیرد حدود یک ماه پیش از مقام خود استعفا داده است.

به گزارش این روزنامه، الهاشمی حدود یک ماه کامل مشغول مذاکره با نمایندگان امریکا با واسطه دولت قطر بوده تا نام وی را در لیست افراد تحریم شده قرار ندهند.

این روزنامه نزدیک به عربستان سعودی افزوده که الهاشمی در 11 ماه گذشته استعفایی صوری به نخست وزیر وقت تقدیم کرده که بعد در سمت خود مانده است، اما مقامات قطری به «عادل عبدالمهدی» گفته اند که اگر الهاشمی کاملا از صحنه سیاسی کنار نرود امریکا نام الهاشمی را در لیست تحریم ها قرار خواهد داد.

به گفته این منابع مقامات وزارت خارجه قطر در حال حاضر مشغول وساطت با ایالات متحده برای جلوگیری از درج نام فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی، در لیست تحریم های امریکا هستند.

این منابع افزوده اند که دخالت قطر در این موضوع به خواست ایران انجام شده است.

اگر تلاش های قطر در این باره به نتیجه نرسد فالح الفیاض اولین مقام رسمی عراقی خواهد بود که در حین خدمت مشمول تحریم های امریکا قرار می گیرد.

روز جمعه ایالات متحده تحریم هایی ها را علیه چهار شخصیت عراقی به علت فساد و نقض حقوق بشر اعمال کرد. «دیوید شنکر»، معاون وزیر خارجه امریکا، ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که کشورش آماده وضع تحریم های بیشتر علیه شخصیت های عراقی به علت کشتار تظاهرات کنندگان است.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا