سرخط خبرهاسیاسی

«سمیر الخطیب» پس از دیدار با مفتی لبنان، از قبول نخست وزیزی انصراف داد

منابع آگاه اعلام کردند «سمیر الخطیب»، نامزد احتمالی نخست وزیری لبنان، پس از دیدار با مفتی این کشور از قبول این منصب انصراف داده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه اعلام کردند «سمیر الخطیب»، نامزد احتمالی نخست وزیری لبنان، پس از دیدار با مفتی این کشور از قبول این منصب انصراف داده است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، الخطیب اعلام کرد «عبداللطیف دریان»، مفتی لبنان به اطلاع وی رسانده است که تماس‌ها و رایزنی‌ها با اهل تسنن به توافق بر سر معرفی دوباره «سعد الحریری» به نامزدی نخست وزیری منتهی شده است.

الخطیب افزود: «پس از دیدار با مفتی لبنان و استماع رهنمودها و سخنان‌شان، بر تقویت یکپارچگی ملی و اسلامی تاکید شد، ایشان به من اعلام کردند که پس از انجام دیدارها و رایزنی‌ها، توافق شد که سعد الحریری برای تشکیل دولت معرفی شود، از این رو من به برای در جریان قرار دادن الحریری به بیت الوسط خواهم رفت، چرا که الحریری بود که مرا به برای تصدی نخست وزیری معرفی کرد و من به خاطر اعتمادش، از وی متشکرم.»

در پی اعتراضات و تظاهرات مردم لبنان که از 17 اکتبر آغاز شده است، سعد الحریری استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا