اقتصادیسرخط خبرها

کمک های امارات به سوریه برای کنترل ارزش لیره

امارات تلاش می کند که به مقامات و فعالان اقتصادی سوریه برای حمایت مالی از دولت و دور زدن تحریم های امریکا و اروپا با ایجاد شرکت های صوری در دبی و نیز ارسال کالا به سوریه ازطریق لبنان کمک برساند.

میدل ایست نیوز: یک مقام پیشین سوریه ای خبر داد که امارات با کمک های مالی به دولت «بشار اسد» در سوریه باعث تقویت قیمت لیره سوریه دربرابر دلار شده است.

به گفته این مقام پیشین که نخواسته نامش فاش شود، بعد از دیدارهای متعدد فعالان اقتصادی امارات و سوریه و مشارکت امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق، امارات با فعالان اقتصادی سوریه ای به توافق رسیده که یک میلیارد دلار کمک مالی به سوریه برساند که شامل ارسال محموله های سوخت، گندم، و مواد غذایی می شود.

این مقام افزوده که امارات تلاش می کند که به مقامات و فعالان اقتصادی سوریه برای حمایت مالی از دولت و دور زدن تحریم های امریکا و اروپا با ایجاد شرکت های صوری در دبی و نیز ارسال کالا به سوریه ازطریق لبنان کمک برساند.

«علی الشامی»، تحلیلگر اقتصادی در دمشق، نیز اصلی ترین علت افزایش قیمت لیره دربرابر دلار را حمایت مالی مستقیم امارات می داند و تأکید می کند که بعید نیست که عربستان سعودی هم در این عرصه وارد شده باشد.

قیمت دلار هفته گذشته به حدود هزار لیره سوریه رسید اما روز گذشته به 780 لیره برگشت.

امارات  در دسامبر سال گذشته سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و اقدامات بسیاری برای وساطت میان بشار اسد و ریاض آغاز کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا