سرخط خبرها

پیشنهادهای «سید مقتدی صدر» درباره قانون انتخابات مجلس و شوراهای استانی

صفحه «صالح محمد العراقی» در شبکه اجتماعی فیسبوک که بازتاب دهنده مواضع «سید مقتدی صدر» است با انتشار بیانیه ای موضع وی درباره قانون انتخابات را منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: صفحه «صالح محمد العراقی» در شبکه اجتماعی فیسبوک که بازتاب دهنده مواضع «سید مقتدی صدر» است با انتشار بیانیه ای موضع وی درباره قانون انتخابات را منتشر کرد.

در این بیانیه صدر خطاب به نمایندگان مجلس گفته که «شما فردا دربرابر خداوند و ملت در مقام مسئولیت هستید تا به آن چیزی رأی دهید که منافع ملت در آن است».

وی افزوده که در همین راستا درباره قانون انتخابات پیشنهاد می‌کند که «حوزه های انتخابی متعدد با نامزدی فردی 100 درصد برای هر استان و توزیع کرسی‌ها براساس جمعیت استان‌ها در نظر گرفته شود».

صدر همچنین پیشنهاد کرده که رأی‌گیری در خارج از عراق یا موقتا تعطیل شود یا بسیار دقیق اجرا شود یا اینکه به شهروندان ساکن خارج کمک شود که برای رأی دادن به داخل کشور بیایند و همچنین «درباره رأی دادن نیروهای امنیتی دقت لازم در نظر گرفته شود».

او همچنین درباره انتخابات شوراهای استانی   تأکید کرد که در هر استان فقط سه نفر انتخاب شوند که شامل استاندار و معاون و رئیس شورای استانی هستند و این سه براساس قوانینی که به نفع ملت است و با تشکیلات اداری منظم شورای استانی را تشکیل دهند.

صدر افزود که «تاجایی که می داند نظر ملت نیز همین است و اگر رأی‌گیری به تعویق افتد ملت حرف خود را خواهد زد».

قرار است در جلسه روز چهارشنبه (11 دسامبر) مجلس عراق بررسی قانون انتخابات آغاز شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا