سرخط خبرها

عراق همه جنگنده های F-16 خریداری شده خود را تحویل گرفت

سخنگوی وزارت دفاع عراق تأکید کرد که نیروهای مشترک عراق امروز توانایی حمایت از میهن و ملت دربرابر هر خطر خارجی را دارد.

میدل ایست نیوز: سرهنگ «یحیی رسول»، سخنگوی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد که این کشور همه هواپیماهای F-16 خریداری شده خود را تحویل گرفته است.

او گفت که عراق امروز دارای یک ساختار نظامی کامل و دارای تجربه های فراوان در جنگ خیابانی و جنگ در مناطق صحرایی است و افزود که روند تقویت توانایی های نظامی عراق با تازه ترین تجهیزات ادامه دارد.

وی افزود که نیروهای مشترک عراق امروز توانایی حمایت از میهن و ملت دربرابر هر خطر خارجی را دارد و تأکید کرد که عملیات پیش دستانه برای نابودی تروریست های داعش ادامه خواهد یافت.

یحیی رسول ادامه داد که در حال حاضر در جنگ با تروریست ها ابتکار عمل دست نیروهای مشترک عراقی است و این جنگ بیشتر حالت اطلاعاتی دارد تا نظامی.

او درباره وضعیت امنیتی مرزهای عراق و سوریه نیز گفت که این مرزها کاملا امن و تحت نظر است و از تازه ترین فناوری های نظامی ازجمله دوربین های مادون قرمز حرارتی و پهپادهای تجسسی برای امنیت این منطقه استفاده می شود.

سخنگوی وزارت دفاع عراق همچنین خبر داد که همه جنگنده های F-16 و Aero L-159 Alca و Tupolev Tu خریداری شده توسط عراق تحویل این کشور شده و دوره های آموزشی و تخصصی با کشورهای عضو پیمان ناتو و اتحادیه عرب و دیگر کشورهای جهان به صورت دائم برگزار می شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا