سرخط خبرهاسیاسی

شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیق فوری درباره خشونت ها در تظاهرات عراق شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد از احتمال دست داشتن گروه های مسلح در عملیات کشتار و ربودن شهروندان ابراز نگرانی کرده است.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای رسمی ضمن اعلام حمایت از تلاش ها برای گفت وگوی فراگیر میان طبقه حاکم و ملت عراق برای اجرای اصلاحات فوری، خواستار تحقیقات جدی درباره خشونت ها و کشتار تظاهرات کنندگان شد.

در این بیانیه که «کلی کرافت»، نماینده امریکا در سازمان ملل، در مقام رئیس دوره ای شورای امنیت، آن را منتشر کرده تأکید شده که اعضای شورا بار دیگر بر استقلال و حاکمیت ارضی و یکپارچگی و رفاه در عراق تأکید می کنند.

در این بیانیه که جمعه شب (13 دسامبر) منتشر شده نسبت به کشته شدن تظاهرات کنندگان و بازداشت های خودسرانه ابراز نگرانی عمیق شده و اعضای شورا بر حق تجمعات مسالمت آمیز در عراق تأکید کرده و از حکومت عراق خواسته اند که هرچه سریع تر تحقیقاتی شفاف درباره خشونت ها علیه تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی آغاز کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از احتمال دست داشتن گروه های مسلح در عملیات کشتار و ربودن شهروندان ابراز نگرانی کرده و از همه طرف ها خواسته اند که از خشونت و تخریب زیرساخت های حیاتی کشور خودداری کنند.

در این بیانیه از تلاش های «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه سازمان ملل، در کمک به دولت و ملت عراق برای گفت وگوی فراگیر سیاسی و مصالحه ملی و اجتماعی و کمک به اصلاح قانون انتخابات و کمیساریای عالی مستقل انتخابات حمایت شده است.

اعضای این شورا بر حمایت خود از تلاش های عراق جهت ثبات و عادی سازی شرایط و بازسازی کشور و مصالحه و توسعه و اصلاحات و تقویت امنیت به خصوص در پرتو پیروزی منطقه عراق در جنگ با داعش تأکید کرده اند.

در این بیانیه از دولت عراق خواسته شده که حامی ارزش های مطرح شده در قانون اساسی کشور باشد و برای تحقق مطالبات مردم تلاش کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا