سیاسی

«الجریده»: ایران یک سامانه پیشرفته موشکی را طی عملیاتی یک ساله به لبنان و سوریه رسانده است

یک مقام بلندپایه در نیروی قدس سپاه ایران خبر داد که این کشور در ماه های آینده «یک غافلگیری بزرگ» برای اسرائیل خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه در نیروی قدس سپاه ایران خبر داد که این کشور در ماه های آینده «یک غافلگیری بزرگ» برای اسرائیل خواهد داشت.

این مقام بلندپایه به روزنامه «الجریده»، چاپ کویت، گفت که ایران توانسته سامانه های دفاعی پیشرفته خود را به متحدانش در سوریه و لبنان ارسال کند.

این روزنامه به نقل از این مقام تأکید کرده که این کشور اخیرا محموله ای از موشک های «باور 373» و چند مدل تازه از موشک های زمین به هوا و نیز شبکه رادار تولید ایران را به لبنان اعزام کرده است.

براساس این گزارش روند ارسال این سامانه بیش از یک سال طول کشیده و به صورت کاملا محرمانه انجام شده است چون این نگرانی بوده که روسیه اطلاعات مربوط به این اقدام ایران را در اختیار اسرائیل قرار دهد.

این مقام افزوده که این سامانه در جنوب لبنان به صورت آزمایشی نصب شده و در دو ماه گذشته 3 پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است.

به گفته این مقام سپاه ایران، اگر اسرائیل تفوق خود در نیروی هوایی را از دست دهد، نیروهای مقاومت در هر جنگی در آینده رخ دهد دست بالا را خواهند داشت.

این مقام همچنین خبر داده که ایران علاوه بر این سامانه موشکی، منظومه جنگ سایبری و دستگاه های پیشرفته ارسال پارازیت بر رادارها با توان پوشش 200 تا 250 کیلومتر از آسمان اسرائیل را هم در اختیار حزب الله قرار داده است.

به گفته این مقام با این امکانات، حزب الله می تواند حرکت هواپیماهای اسرائیلی را پیش از ورودشان به آسمان لبنان یا سوریه رصد کند.

منبع
الجریده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا