سرخط خبرها

جریان حکمت ملی: از هیچ کشور خارجی برای دخالت در حل بحران عراق کمک نخواسته ایم

جریان حکمت ملی خواستار احترام گذاشتن به روابط همجواری و منافع متقابل عراق با کشورهای منطقه و جهان شده است.

میدل ایست نیوز: جریان حکمت ملی عراق به رهبری «سید عمار الحکیم» با صدور بیانیه ای ضمن رد کامل اظهارات یک تحلیلگر سیاسی ایرانی درباره درخواست رهبران سیاسی عراق از مقامات ایرانی برای دخالت جهت حل بحران عراق، تأکید کرد که همه تصمیمات درباره مسائل داخلی عراق برآمده از اراده سیاسی ملت عراق است.

در این بیانیه که روز دوشنبه (16 دسامبر) منتشر شد آمده که برخی رسانه ها اظهارات تأسف برانگیزی درباره درخواست طرف های سیاسی عراقی از افرادی غیر عراقی برای دخالت در امور داخلی عراق و «درخواست کمک برای حل بحران کشور و نجات آن از تنگنای تظاهرات در بغداد و دیگر استان ها» منتشر کرده اند.

این بیانیه افزوده که ضمن نفی کامل این ادعاها، «تأکید می کنیم که جریان حکمت ملی به عراقی و ملی بودن تصمیمات اهتمام دارد و از طرف های خارجی در منطقه و خارج منطقه می خواهد که براساس اصول درست احترام متقابل و حاکمیت ارضی عراق و استقلال شهروندان و نیروهای سیاسی عراقی در تصمیم گیری براساس قانون اساسی و روندهای درست سیاسی خود عمل کنند».

در این بیانیه آمده که نیروهای داخلی از وضعیت کشورشان اطلاع بیشتری دارند و توانایی به عهده گرفتن مسئولیت ها را بدون کمک خارجی دارند.

جریان حکمت ملی خواستار احترام گذاشتن به روابط همجواری و منافع متقابل عراق با کشورهای منطقه و جهان شده و ابراز امیدواری کرده که نیروهای ملی عراق بتوانند از این بحران به سمت اصلاح واقعی امور کشور گذر کنند.

روز گذشته «امیر موسوی»، کارشناس سیاسی ایرانی، طی اظهاراتی گفت که «سران نیروهای سیاسی عراقی اعم از اسلام گرا و سکولار از سردار سلیمانی خواستند که برای پایان دادن به این تنگنا در کشور دخالت کند، اما او حاضر به این کار نشد. رهبران سیاسی عراق این حرف ها را به مردم نمی زنند».

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا