سرخط خبرها

معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا در هفته جاری به بیروت و بغداد سفر می کند

قرار است هیل در سفر خود به لبنان با مقامات لبنانی به غیر از «جبران باسیل»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور، دیدار کند.

میدل ایست نیوز: همزمان با بحران رو به شدت در لبنان و در نبود راه حل روشنی که بتواند کشور را از بحران نجات دهد، قرار است «دیوید هیل»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه امریکا، در هفته جاری به بیروت و بغداد سفر کند.

این اولین سفر مقامی امریکایی به منطقه پس از آغاز اعتراضات در چند کشور منطقه است.

قرار است هیل در سفر خود به لبنان با مقامات لبنانی به غیر از «جبران باسیل»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور، دیدار کند. اقدامی که در فضای کنونی لبنان و با توجه به ائتلاف سیاسی باسیل با حزب الله بسیار معنادار است.

هیل سال گذشته در سفر به لبنان گفته بود که سلاح حزب الله تهدیدی برای ثبات لبنان است و کشورش به هیچ وجه اجازه ادامه وضعیت فعلی در لبنان را که خلاف قطع نامه 1701 است نخواهد داد.

همزمان منابع دیپلماتیک به «ایندیپندنت» خبر دادند که هیل قرار است پیام مقامات غربی را به مقامات لبنان برساند. به گفته این منابع، محتوای این پیام آن است که اگر دولت لبنان در اسرع وقت تشکیل نشود، از کمک های بین المللی به لبنان خبری نخواهد بود. ضمن اینکه این دولت باید مورد رضایت ملت و معترضات لبنانی باشد.

این سفر در حالی انجام می شود که هفته گذشته ایالات متحده گروه تازه ای از افراد لبنانی را به اتهام مناسبات مالی با حزب الله تحریم کرد. گفته می شود که این تحریم ها در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت و حتی موضوع تحریم «جبران باسیل» نیز به گوش می رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا