سرخط خبرها

وزیر دفاع امریکا: برای حفظ امنیت عراق به کمک خود عراقی ها نیاز داریم

وزیر دفاع امریکا گفت که برای حفظ ثبات و کنترل امنیت در عراق به کمک خود عراقی ها نیاز است و در عین حال امریکا برای خود حق دفاع از خویش را محفوظ می داند و از این حق استفاده می کند.

میدل ایست نیوز: «مایک اسپر»، وزیر دفاع ایالات متحده، تأکید کرد که امریکا برای حفظ ثبات امنیتی و کنترل امنیت در عراق نیازمند کمک عراقی هاست.

او که به اروپا سفر کرده در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که برای حفظ ثبات و کنترل امنیت در عراق به کمک خود عراقی ها نیاز است و در عین حال امریکا برای خود حق دفاع از خویش را محفوظ می داند و از این حق استفاده می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه گروهی را مسئول حملات موشکی اخیر می داند، گفت: «به نظرم ایران پشت این حملات است، همچنان که مسئول بسیاری از اقدامات خرابکارانه در منطقه است، اما نمی توان در این باره با قطعیت سخن گفت».

وزیر دفاع امریکا روز گذشته در تماسی تلفنی با نخست وزیر مستعفی عراق، ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملاتی که علیه برخی تاسیسات انجام می گیرد، بر لزوم اتخاذ اقدامات لازم برای متوقف کردن این حملات تاکید کرد.

عبدالمهدی نیز با ابراز نگرانی نسبت به تحولات مذکور، خواستار انجام تلاش‌های جدی با مشارکت همگان برای ممانعت از افزایش تنش شد که در صورت گسترش آن، همه طرف‌ها را مورد تهدید قرار می دهد همچنین افزود هر گونه تضعیف حکومت و دولت موجب تشویق به آشوب و تنش می شود.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا