سیاسی

یک عضو بلندپایه ائتلاف فتح: «برهم صالح» به سران فتح گفته که انتخاب «قصی السهیل» بسیار دشوار است/ تظاهرات کنندگان خود را برای «تظاهرات میلیونی» آماده می کنند

از ساعات پایان شب گذشته مذاکرات ماراتونی تشکل های سیاسی برای توافق بر نام شخصیتی تازه آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: یکی از سران ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» خبر داد که نامه ائتلاف «بناء» درباره معرفی «قصی السهیل» برای نخست وزیری همچنان در دست «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق است، اما صالح به سران این ائتلاف گفته که انتخاب السهیل کار دشواری است که چون هم نیروهای سیاسی و هم تظاهرات کنندگان با آن مخالف اند.

این عضو بلندپایه ائتلاف فتح به «العربی الجدید» گفته که برهم صالح از سران تشکل های سیاسی خواسته که به دنبال جانشینی برای قصی السهیل باشند و برای همین از ساعات پایان شب گذشته مذاکرات ماراتونی تشکل های سیاسی برای توافق بر نام شخصیتی تازه آغاز شده است.

این مقام تأکید کرده که «یاسین الیاسری» (وزیر کشور دولت مستعفی) و «نوری البدران»، اولین وزیر کشور عراق پس از سقوط رژیم بعث، همچنین «عبدالرزاق العیسی»، وزیر آموزش عالی دولت «حیدر العبادی»، از گزینه های مورد بحث هستند ضمن اینکه همچنان گزینه های «رائد الجوحی» و «اسعد العیدانی» نیز مطرح است.

به گفته این عضو بلندپایه ائتلاف فتح، «قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، و محمد کوثرانی، مسئول پرونده عراق در حزب الله لبنان، همچنان بر واگذاری سمت نخست وزیری به قصی السهیل، که نامزد پیشنهادی «نوری المالکی» است تأکید دارند».

همزمان «سجاد الخفاجی»، فعال مدنی در تظاهرات بغداد، تأکید کرد که میدان های تظاهرات بغداد و دیگر استان ها برای یک تظاهرات میلیونی در روز جمعه آماده می شود که هدف از آن افزایش فشار بر ریاست جمهوری برای خودداری از تن دادن به فشارهای تشکل های سیاسی است.

پیش از این تظاهرات کنندگان عراقی نام 5 تن از جمله رائد الجوحی را به عنوان نامزدهای میدان های تظاهرات مطرح کردند.

فرصت رئیس جمهور برای انتخاب نخست وزیر امروز (پنجشنبه) به پایان می رسد و گفته شده که رئیس جمهور این مهلت را تا روز یکشنبه تمدید کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا