سرخط خبرها

یک عضو بلندپایه جریان حکمت ملی: حجم تحمیل اراده خارجی به عراق از هر زمانی بیشتر است

«بلیغ ابوکلل» گفت که در حال حاضر حجم دخالت‌ها در امور داخلی عراق و تحمیل اراده بر آن از هر زمانی بیشتر است و نیروهای سیاسی ملی در کشور اندک و ضعیف‌‌اند.

میدل ایست نیوز: «بلیغ ابوکلل»، از سران جریان حکمت ملی عراق، تأکید کرد که «در حال حاضر حجم دخالت در امور داخلی عراق و تحمیل اراده خارجی بر آن از هر زمانی بیشتر است».

ابوکلل در بیانیه‌ای تأکید کرد که «یک واقعیت آن است که اکثر تشکل‌های سیاسی فقط در صورتی به تحرک درمی‌آیند که از فشار تظاهرات‌کنندگان به وحشت بیفتند و واقعیت دیگر آن است که بدون تظاهرات مسالمت‌آمیز هیچ امیدی به تغییر واقعی نیست».

این عضو بلندپایه جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که جریان حکمت هرچه هم که تلاش می‌کرد نمی‌توانست به اندازه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم دارای دستاورد باشد.

وی گفت که در حال حاضر حجم دخالت‌ها در امور داخلی عراق و تحمیل اراده بر آن از هر زمانی بیشتر است و افزود که نیروهای سیاسی و شخصیت‌های ملی در کشور اندک و ضعیف‌‌اند و عرصه بر آنها تنگ شده است.

او افزود: «نمی‌دانم کسی که می‌خواهد نخست وزیر شود چه عزت نفسی برایش می‌ماند وقت میهن و کرامت خویش را تسلیم دیگران می‌کند».

به گفته ابوکلل، برخی نامزدهای نخست‌وزیری می‌گویند «بگذار هر کار می خواهند بکنند، آخرش من نخست وزیرم»، اما باید پرسید که او چگونه نخست‌وزیر می‌شود و چه کسی او را انتخاب می‌کند و آیا انتخاب وی با عزت است یا با ذلت و چه بسا به نخست وزیری هم برسد اما بی شک کرامت خود را زیر پایش نهاده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا