سرخط خبرها

ائتلاف نصر: نزاع بر سر «بزرگ ترین فراکسیون» نزاعی بر سر منافع سیاسی احزاب است

ائتلاف نصر تأکید کرد که گروه هایی که تا دیروز موضوع بزرگ ترین فراکسیون را نادیده می گرفتند امروز آن را دستاویز قرار می دهند تا خود را دارنده حق تشکیل دولت نشان دهند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نصر (به ریاست حیدر العبادی) با صدور بیانیه ای بحث بر سر تعیین «بزرگ ترین فراکسیون» مجلس را نتیجه نزاع بر سر منافع سیاسی دانست.

در این بیانیه که روز دوشنبه (23 دسامبر) منتشر شده آمده که نزاع ها بر سر تعیین بزرگ ترین فراکسیون مجلس نزاعی بر سر منافع سیاسی و نه نزاعی بر سر مواد قانون اساسی است.

در این بیانیه افزوده شده که گروه هایی که تا دیروز موضوع بزرگ ترین فراکسیون را نادیده می گرفتند امروز آن را دستاویز قرار می دهند تا خود را دارنده حق تشکیل دولت نشان دهند.

ائتلاف نصر تأکید کرده که دولت ها نه با توافق بر سر منافع و فریبکاری و زورآزمایی که با قانون و مسئولیت پذیری و در نظر گرفتن منافع ملی تشکیل می شود.

این ائتلاف تأکید کرده که در شرایط کنونی مهم تر از هر چیزی تشکیل دولت مستقل از سلطه احزاب و تشکل های سیاسی و توانا بر اجرای انتخابات شفاف و دست زدن به اقداماتی برای تحقق مطالبات مشروع ملت است.

حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر، نیز شب گذشته با انتشار توئیتی تأکید کرد که «کسانی که دیروز موضوع بزرگ ترین فراکسیون را نادیده گرفتند امروز بر سر آن به دعوا افتاده اند».

او افزود که مشروعیت امروز از آن قانون و ملت است و نخست وزیر و مسئولیت های او در حکومت انتقالی بر همین اساس تعیین می شود.

العبادی تأکید کرد که آنچه لازم است تغییر معادله حکومتداری تا اصلاح نظام سیاسی در کشور است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا