سرخط خبرها

صدر: نادیده گرفتن مردم بس است

رهبر جریان صدر عراق، با انتشار توئیتی از همه نیروهای سیاسی عراق اعم از شیعه و سنی خواست که فاسدان را از قدرت دور نگه دارند.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق، با انتشار توئیتی از همه نیروهای سیاسی عراق اعم از شیعه و سنی خواست که فاسدان را از قدرت دور نگه دارند.

صدر با نقل روایتی از امام علی(ع) درباره اینکه آن امام در پی رسیدن به قدرت با کسی رقابت نمی کرده و سودای حطام دنیا را نداشته، خطاب به «کسانی که منتسب به آن حضرت» هستند گفت که چسبیدن به قدرت و غنایم آن کافی است.

او خطاب به این گروه گفت که «همه نشانه های دین و میهن را زایل کردید و دربرابر مشتی پول فروختید و از حساب ملت جیب خود را پر کردید و افزود که «به خدا که خداوند عذاب بر ما نازل می کند».

او از نیروهای سیاسی کشور اعم از سنی و شیعه خواست که فاسدان را از قدرت دور نگه دارند «چون اسلام از ایشان تبری می جوید».

صدر سخن خود را با هشتگ «نادیده گرفتن مردم بس است» پایان داده است.

امروز منبعی نزدیک به ائتلاف بناء از توافق بر سر نامزدی «اسعد العیدانی»، به عنوان نخست وزیر دولت موقت خبر داده و عنوان کرده این امر پس از توافق با «سید مقتدی صدر» و با حضور و نظارت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انجام شده است.

به گزارش اخبار المواطن، توافق مذکور بر تایید نامزدی العیدانی در برابر دستیابی صدر به منصب استانداری بصره، ریاست بانک مرکزی، مدیریت شرکت بازاریابی نفت موسوم به سومو تصریح دارد؛ پست‌های ذکر شده همان شروطی است که صدر در برابر عبدالمهدی مطرح کرده بود اما با مخالفت وی برای سپردن ریاست سومو و بانک مرکزی، جریان صدر به همراهی تظاهرات‌کنندگان علیه دولت عبدالمهدی روی آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا