سرخط خبرها

«ایندیپندنت»: برهم صالح تهدید جانی شده است/ پرواز پهپاد برفراز کاخ ریاست جمهوری عراق

پایگاه «ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع آگاه خبر داد که علت اصلی خروج «برهم صالح» از بغداد تهدید جانی وی ازجانب برخی گروه‌های شبه نظامی بوده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه «ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع آگاه خبر داد که علت اصلی خروج «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، از بغداد تهدید جانی وی ازجانب برخی گروه‌های شبه نظامی بوده است.

برهم صالح، روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به مجلس عراق اعلام کرد که حاضر به معرفی نامزد ائتلاف بناء برای نخست‌وزیری نیست چون در مقام حامی قانون اساسی و ضامن ثبات در کشور، معرفی این نامزدها را باعث دامن زدن به خشم عمومی می‌داند و دربرابر فشارها در این باره آماده کناره‌گیری از مقام خود است.

ساعاتی پس از صدور این بیانیه منابع متعدد خبر دادند که برهم صالح از بغداد خارج شده و به سلیمانیه رفته است.

منابع آگاه به «ایندیپندنت عربی» گفته‌اند که عصر روز پنج‌شنبه پهپادهایی برفراز کاخ ریاست جمهوری عراق پرواز کرده که حامل مواد انفجاری بوده است.

به گفته این منابع گروه «حزب الله عراق» پایگاهی نظامی در نزدیکی کاخ السلام دارد و این پهپادها از همین پایگاه به پرواز درآمده است.

این منابع افزوده‌اند که در روزهای گذشته در حین دیدارهای رئیس جمهور عراق با برخی مقامات خارجی اتفاق مشابهی رخ داده و پهپادهایی بر فراز کاخ السلام، مقر رسمی رئیس جمهور عراق، پرواز کرده است.

براساس این گزارش پرواز این پهپادها با پیغام‌هایی حامل تهدید جانی شخص رئیس جمهور همراه بوده است.

«محمد نوری عبدربه»، نماینده مجلس عراق، روز گذشته گفت که برخی گروه‌ها برهم صالح را با پهپاد تهدید کرده‌اند تا نامزد ائتلاف بناء برای نخست وزیری را بپذیرد.

دقایقی پس از صدور نامه رئیس جمهور عراق، موجی از اتهامات و بیانیه‌ها علیه رئیس جمهور ازجانب گروه‌های ذیل ائتلاف بناء آغاز شد که در مواردی با فحاشی و هتاکی نیز همراه بود.

ازجمله خود این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای رسمی خواستار اقدام قانونی مجلس علیه رئیس جمهور به اتهام نقض قانونی اساسی شد.

حزب الله عراق نیز با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن برهم صالح را به اجرای برنامه‌های امریکا جهت به آشوب کشیدن عراق متهم کرد.

قیس الخزعلی نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که برهم صالح نقش نماینده امریکا در خاورمیانه را برعهده گرفته است.

منبع
ایندیپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا