سرخط خبرها

تظاهرات فلسطینیان در مرز نوار غزه با اسرائیل به مدت ۳ ماه تعلیق شد

دستکم ۳۴۸ فلسطینی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ تاکنون در جریان تجمعات هفتگی در مرز اسرائیل به ضرب گلوله نظامیان این کشور کشته شده اند.

میدل ایست نیوز: سازمان دهندگان تظاهرات فلسطینی ها در نوار غزه اعلام کردند که برگزاری تظاهرات روزهای جمعه در مرز این باریکه با اسرائیل را از هفته آینده به مدت سه ماه به حالت تعلیق در می آورند.

هرچند دلیل این تصمیم اعلام نشده است، اما گفته می شود که تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات هفتگی در مرز نوار غزه با اسرائیل در ماه های اخیر کاهش یافته بود.

تظاهرکنندگان ساکن نوار غزه طی ماه های گذشته با تجمع هفتگی در مرز با اسرائیل بر «حق بازگشت» آن دسته از فلسطینیان که هنگام تشکیل کشور اسرائیل در ۱۹۴۸ میلادی مجبور به ترک خانه و زمین های خود شدند تاکید کردند.

لغو محاصره نوار غزه یکی دیگر از خواسته های تظاهرکنندگان فلسطینی بوده است. حدود دو میلیون نفر ساکن نوار غزه هستند که از این تعداد نیمی از آنها زیر خط فقر به سر می برند.

دستکم ۳۴۸ فلسطینی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ تاکنون در جریان تجمعات هفتگی در مرز اسرائیل به ضرب گلوله نظامیان این کشور کشته شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۷۸۰۰ تن نیز مجروح شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا