سرخط خبرها

«قیس الخزعلی»: «برهم صالح» نقش فرستاده امریکا در خاورمیانه را بر عهده گرفته/ هشدار درباره درگیری مسلحانه میان عصائب و جریان صدر

«قیس الخزعلی» گفت که موضع برهم صالح درباره معرفی نخست‌وزیر ناموجه و «بهانه‌های او غیر منطقی» بوده است.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی»، رئیس عصائب اهل الحق، موضع رئیس جمهور درباره معرفی نامزد نخست‌وزیری را اشتباه خواند و نسبت به «فتنه» درگیری میان سرایا سلام (شاخه نظامی جریان صدر) و جنبش عصائب هشدار داد.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که موضع برهم صالح درباره معرفی نخست‌وزیر ناموجه و «بهانه‌های او غیر منطقی» بوده و افزود که رئیس جمهور باید بی طرف باشد و رد نامزد بزرگ‌ترین فراکسیون او را از بی‌طرفی خارج می‌کند.

الخزعلی افزود که ایجاد توافق سیاسی وظیفه رئیس جمهور نیست و تأکید کرد که خودداری از مأمور کردن نامزد بزرگ‌ترین فراکسیون به‌معنای کشاندن کشور به وضعیت نامشخص است و وحدت اراضی عراق را تهدید می‌کند.

او گفت که برخی اراده‌های خارجی درپی استفاده از تحرکات مردمی در عراق است و رئیس جمهور عراق را به «برعهده گرفتن نقش فرستاده ایالات متحده در خاورمیانه» متهم کرد.

الخزعلی گفت که برگزاری انتخابات در شرایط بی ثبات به جنگ داخلی می‌انجامد و افزود که «وقتی 10 تا بچه خیابان‌ها را بسته‌اند» نمی‌شود انتخابات اجرا کرد و از بازی نکردن با آرا مطمئن بود.

او گفت برخی گروه‌ها می‌خواهند نخست‌وزیری بر سر کار آید که الحشد الشعبی را منحل کند و با طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» کنار بیاید.

وی همچنین نسبت ایجاد فتنه میان سرایا سلام و عصائب اهل حق هشدار داد و گفت که لیست‌های تروری تهیه شده که هدف از آن درگیری مسلحانه میان این دو گروه است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا