سرخط خبرها

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق: داعش توانایی تهدید امنیت داخلی کشور را ندارد

«صباح النعمان»، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، تأکید کرد که این دستگاه برآوردی دقیق از تهدیدهای گروه های تروریستی دارد.

میدل ایست نیوز: «صباح النعمان»، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، تأکید کرد که این دستگاه برآوردی دقیق از تهدیدهای گروه های تروریستی دارد.

او در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق گفت که نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم همه فعالیت های گروه تروریستی داعش را زیر نظر دارد و عملیات پیشگیرانه برای تعقیب تروریست ها در مناطقی که می کوشند آنها را به پناهگاه خود تبدیل کنند ادامه دارد.

النعمان افزود که در این مرحله از فعالیت علیه تروریست ها همه کارها بر اقدام اطلاعاتی و امنیتی استوار است و نیروهای امنیتی کشور به صورت میدانی همه فعالیت های تروریست ها را زیر نظر دارند.

او گفت که دشمن در حال حاضر آن قدر توانایی ندارد که بتواند امنیت داخلی کشور را تهدید کند و بسیاری از برنامه های تروریست ها پیش از اجرا خنثا می شود.

«لاهور طالبانی» از مقام های ارشد ضدتروریستی کردستان عراق پیش از این در گفت وگویی با «بی بی سی» گفت که داعش اکنون ماهرتر و خطرناک تر از القاعده است.

طالبانی گفت: «آنها از تاکتیک ها و فنون بهتر برخوردارند، و پول خیلی بیشتری در اختیار دارند. آنها قادرند وسایل نقلیه، سلاح، آذوقه و تجهیزات بخرند. از نظر فنی ماهرترند و یافتن آنها دشوارتر است. بنابراین مثل القاعده ای هستند که مواد نیروزا تزریق کرده باشد.»

او در مصاحبه ای در پایگاه خود در سلیمانیه در منطقه کردستان شمال عراق، گفت که داعش دوازده ماه گذشته را درحال بازسازی «بقایای خلافت اسلامی بوده است».

طالبانی که هدایت یکی از دستگاه های اطلاعاتی کردستان عراق را به عهده دارد گفت: «ما می بینیم که فعالیت های این گروه حالا بیشتر شده، و به نظر ما مرحله بازسازی این گروه کامل شده.»

او می گوید داعش اکنون با ماهیتی متفاوت در حال ظهور است به طوری که دیگر به دنبال کنترل بخش هایی از خاک عراق نیست و مانند سلف خود القاعده به گروهی پنهان بدل شده است.

به گفته او داعش اکنون در کوه های حمرین در شمال عراق پناه گرفته است، تا از دسترسی ارتش عراق دور باشد.

طالبانی می گوید: «اینجا درحال حاضر کانون فعالیت داعش است. یک رشته کوه بلند که کنترل آن برای ارتش عراق سخت است. مخفیگاه ها و غارهای زیادی در این ناحیه وجود دارد».

او اخطار داد که داعش از ناآرامی های کنونی در پایتخت عراق تغذیه می کند و این گروه از رنجش مسلمانان سنی که در عراق اقلیت هستند استفاده می کند. این یک الگوی خونین و آشنا در عراق است.

او گفت: «بی ثباتی سیاسی بهشتی برای داعش است.»

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا