سرخط خبرها

«معاریو»: اسرائیل و امارات به زودی روابط رسمی دیپلماتیک برقرار می کنند

منابع اسرائیلی از تماس های گسترده امارات متحده عربی و اسرائیل برای توافق درباره زمان آغاز رسمی روابط دیپلماتیک و علنی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع اسرائیلی از تماس های گسترده امارات متحده عربی و اسرائیل برای توافق درباره زمان آغاز رسمی روابط دیپلماتیک و علنی خبر دادند.

نشریه «معاریو» با انتشار گزارشی به نقل از «جاکی حوگی»، کارشناس امور جهان عرب در رادیو ارتش اسرائیل، گفت که بعید نیست که به زودی دفتر نمایندگانی اسرائیل در ابوظبی افتتاح شود.

او گفت که موضوع مورد بحث در حال حاضر زمان اعلام برقراری روابط دیپلماتیک است که بعد از انتخابات اسرائیل باشد یا قبل از آن.

هفته گذشته «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات، مقاله ای در نشریه «اینترسپت» درباره روابط پیشرفته اسرائیل با کشورهای خلیج با عنوان «ائتلافی عربی ـ اسرائیلی در خلیج درحال شکل گرفتن است» را در توئیتر خود بازنشر کرد. موضوعی که با کامنت مثبت «بنیامین نتانیاهو» در صفحه وزیر خارجه امارات همراه شد.

جاکی حوگی با اشاره به این واقعه تأکید کرد که توئیت عبدالله بن زاید کسی را در تل آویو غافلگیر نکرد.

براساس این گزارش در حال حاضر اسرائیل و امارات روابط اقتصادی و دیپلماتیک و امنیتی گسترده ای دارند و امارات تاکنون به چند مقام عالیرتبه اسرائیل در حد وزیر اجازه سفر به امارات را داده است.

همچنین امارات اجازه حضور اسرائیل در اکسپو 2020 را هم داده است و قرار است وزارت خارجه اسرائیل در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.

او با اشاره به روابط مستحکم اسرائیل و امارات با امریکا و مصر از تشکیل پیمان چهارجانبه اسرائیل ـ امارات ـ ایالات متحده ـ مصر خبر داد و گفت که هدف از این پیمان ایجاد بلوکی دربرابر نفوذ ایران در منطقه است.

به نظر حوگی، اسرائیل با گسترش روابطش با امارات می تواند وارد بازار غنی و گسترده مصرفی در خلیج شود و امارات نیز می تواند برقراری روابط با «یک کشور قدرتمند نظامی و امنیتی در منطقه» را دستاورد راهبردی مهمی برای خود بداند.

منبع
معاریو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا