سرخط خبرهاسیاسی

تصمیمات ویژه پارلمان عراق در رابطه با استان ذی قار+سند

پارلمان عراق در جلسه امروز خود تصمیماتی در رابطه با استان ذی قار اتخاذ کرد.

میدل ایست نیوز: پارلمان عراق در جلسه امروز خود تصمیماتی در رابطه با استان ذی قار اتخاذ کرد.

نمایندگان پارلمان ضمن اعلام ذی قار به عنوان استانی با وضعیت بحران‌زده، کمیسیون امنیت و دفاع را مامور انجام تحقیقات برای روشن شدن مسببین قتل و پیگیری دستورات صادره درباره دستگیری عوامل مذکور و ممانعت از سفر متهمان به خارج از عراق و تسلیم آنان به دستگاه قضایی کرد. همچنین شهدای مربوط به تظاهرات مسالمت‌آمیز از همه امتیازات و حقوق مندرج در قانون سازمان شهداء برخوردار خواهند شد و وزارت بهداشت نیز با هزینه خود مسئولیت مداوای معترضان مسالمت‌جو و نیروهای امنیتی را برعهده دارد.

در این میان، وزارت نفت هم ملزم به ایجاد فرصت‌های شغلی برای اهالی استان میسان و ذی قار در شرکت‌های نفتی فعال در این استان‌ها و حتی المقدور پایان دادن به فعالیت کارگران خارجی در این شرکت هاست.

بر اساس مصوبه پارلمان، هیات دولت عراق ضمن توجه ویژه به استان‌های مذکور، مسئولیت اختصاص واحدهای مسکونی کم‌هزینه برای خانواده‌های کم‌درآمد و فقیر را برعهده دارد. وزارت دارایی هم باید اعتبارات لازم برای حل بحران برق در این استان‌ها را فراهم کند.

پارلمان عراق در پایان از نقش پررنگ عشایر عراق در همه استان‌ها به ویژه استان ذی قار در همکاری با نیروهای امنیتی و طرد عناصر نفوذی در جریان تظاهرات را مورد تقدیر قرار داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا