سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف سائرون در واکنش به سخنان العبادی: وی عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را می گذراند

ائتلاف سائرون به رهبری «سید مقتدی صدر» در واکنش به سخنان اخیر «حیدر العبادی» تاکید کرد گفتمان بحران‌زده‌ سالخوردگان عرصه سیاست نمی تواند آنها را از پیمودن مسیر اصلاح‌طلبی بازدارد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف سائرون به رهبری «سید مقتدی صدر» در واکنش به سخنان اخیر «حیدر العبادی» تاکید کرد گفتمان بحران‌زده‌ سالخوردگان عرصه سیاست نمی تواند آنها را از پیمودن مسیر اصلاح‌طلبی بازدارد.

ائتلاف سائرون در ادامه افزود سخنان تاسف‌بار و غیر مسئولانه حیدر العبادی درباره تشکیل دولت و اتهامات ناشایست وی به سائرون را شنیدیم، سخنانی که به دور از واقعیت بود و تلاش داشت از رهگذر تحریف حقایق، افکار عمومی را گمراه کند، روشن است که العبادی عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را در حال سپری کردن است و این امر بر گفتار وی هم تاثیر گذاشته است، بهتر بود العبادی شخصیت زیرکانه‌تر و متوازن‌تری از خود بروز می داد چرا که وی در حکومت‌داری صاحب تجربه است و از همه جزئیات مدیریت کشور خبر دارد.

ائتلاف سائرون به رهبری صدر در ادامه اظهار داشت: ما انتظار داشتیم العبادی درباره 15 سال گذشته کشور حرف بزند و این که کدام گروه کشور را دوشید و در همه مناصب‌ و ادارات رخنه کرد و علت اصلی گسترش فساد و فقر و نبود خدمات است و با اقدامات خود، عراق را به لپه پرتگاه کشاند.

سائرون در پایان اظهار داشت گفتمان بحران‌زده سالخوردگان سیاسی ما را از ادامه مسیر اطلاح‌طلبی بازنخواهد داشت و ما توجهی به سخنان بی ارزش و چرند افراد شکست خورده سیاسی و اجتماعی نخواهیم کرد همچنین، این چیز تازه‌ای نیست که در معرض اتهامات باطل و افترائات سخیف قرار می گیریم.

حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر و نخست‌وزیر سابق عراق روز گذشته در سخنانی اعلام کرد فراکسیون سائرون از رهگذر تسلط بر پست‌های بسیار مهم، دولت مستعفی وی را دوشید، این در حالی است سائرون مدعی است هیچ وزارتخانه‌ای را در دولت برعهده ندارد، افراد بانفوذ این فراکسیون آشکارا تلاش کردند مناصب مهم در سطح مدیران کل و سرپرست‌های وزارتخانه را میان خود تقسیم کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا