سرخط خبرها

ایران حمله نظامی آمریکا به خاک عراق را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را مصداق بارز تروریسم برشمرد و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران خواند و تاکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغالگرانه خود پایان بدهد.

موسوی در خاتمه با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق، با خانواده شهدا و مجروحان این حمله تروریستی آمریکا ابراز همدردی کرد.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌ شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند. وزارت دفاع آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵  نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاونش و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا