سرخط خبرها

«پومپئو» در واکنش به حمله به مواضع الحشد الشعبی: گفته بودیم که دربرابر اقدامات ایران دست بسته نخواهیم ماند

وزیر امور خارجه ایالات متحده، تأکید کرد که آنچه در این حملات انجام شد پاسخی قاطع به اقدامات ایران بود.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در واکنش به حمله هوایی به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در عراق و سوریه تأکید کرد که آنچه در این حملات انجام شد پاسخی قاطع به اقدامات ایران بود.

او یکشنبه شب در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با «مارک اسپر»، وزیر دفاع ایالات متحده، گفت که این حمله واکنشی قاطع بود که اظهارات رئیس جمهور امریکا را درباره اینکه امریکا دربرابر اقدامات ایران که جان شهروندان امریکایی را به خطر می اندازد دست بسته نخواهد ماند توضیح داد.

او گفت که همچنان از ایران می خواهیم که طوری رفتار کند که بتواند به جامعه بین المللی بازگردد.

وزیر دفاع ایالات متحده نیز تأکید کرد امریکا در دفاع از کارکنان و منافع خود در عراق دست به اقدام هجومی زده و با هواپیماهای اف 15 به 5 موضع گردان های حزب الله عراق حمله کرده است.

او گفت که از این اهداف 3 هدف در غرب عراق و 2 هدف در شرق سوریه بوده و شامل تأسیسات فرماندهی یا مخفیگاه های سلاح این گردان می شده است.

وی افزود که عملیات با موفقیت انجام شده و خلبانان و هواپیماها در امنیت کامل به پایگاه های خود برگشته اند.

مارک اسپر همچنین تأکید کرد که در دیدار یکشنبه خود با رئیس جمهور امریکا «دیگر گزینه های موجود» را بررسی کرده و افزود که در صورت لزوم امریکا دست به اقدامات بیشتری برای دفاع از خود و دفع رفتارهای نادرست ازجانب شبه نظامیان یا ایران خواهد زد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا