سیاسی

پنتاگون: نیروهای مارینز در اطراف سفارت امریکا در بغداد مستقر شده اند/ یک تیم سربازان امریکایی از کویت عازم بغداد شد

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) از حضور نیروهای مارینز امریکا در اطراف سفارت امریکا در بغداد برای تأمین امنیت سفارتخانه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) از حضور نیروهای مارینز امریکا در اطراف سفارت امریکا در بغداد برای تأمین امنیت سفارتخانه خبر داد.

فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گروهی از نیروهای ماریندز با سلاح‌های ویژه که برای مأموریت ویژه آموزش دیده‌اند در پاسخ به بحران پیش آمده در عراق و برای تأمین امنیت سفارت امریکا و تضمین سلامت شهروندان امریکایی در سفارت مستقر شده اند.

پیش از این «مارک اسپر»، وزیر دفاع امریکا، از تصمیم این کشور برای افزایش نیروهای امنیتی در سفارت امریکا در بغداد خبر داده بود.

همزمان منابع خبری عراقی از اعزام تیمی از سربازان امریکایی از کویت به سمت عراق خبر داده و تصاویری در این باره منتشر کرده اند.

تجمع امروز گروهی از نیروهای الحشد الشعبی دربرابر سفارت امریکا در بغداد با خشونت هایی همراه بود و معترضان تلاش کردند که به زور وارد سفارتخانه شوند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور به تحولات واکنش نشان داده و حمله به سفارت کشور خارجی را محکوم کرده اند.

همزمان منابع عراقی از حضور گسترده نیروهای ضد تروریسم عراق در اطراف سفارت خبر داده اند.

مقامات امریکایی نیز نسبت به این تحولات واکنش نشان داده اند. «دونالد ترامپ» با انتشار چند توئیت ایران را به هماهنگی برای حمله سفارت امریکا در عراق متهم کرد.

«مایک پومپئو» نیز برای اطمینان از امنیت سفارت کشورش در بغداد تماس های تلفنی با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق برقرار کرد.

سناتور «لیندزی گراهام» نیز پس از دیدار با رئیس جمهور امریکا تأکید کرد که ترامپ انتظار دارد عراقی ها متناسب با بحران و مسئولانه عمل کنند.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، نیز اعلام کرد که به دقت اوضاع در بغداد را زیر نظر دارد و افزود که باید خشونت و تنش پایان یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا