سرخط خبرها

پومپئو حمله به سفارت امریکا در بغداد را کار چهار تروریست دانست

وزیر امور خارجه ایالات متحده، با انتشار توئیتی حمله روز گذشته به سفارت ایالات متحده را هماهنگ شده توسط «چهار تروریست» بوده است.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با انتشار توئیتی حمله روز گذشته به سفارت ایالات متحده را هماهنگ شده توسط «چهار تروریست» بوده است.

او ضمن بازنشر تصاویر حضور سران الحشد الشعبی نوشت «4 تروریست حمله به سفارت امریکا را سازماندهی کردند».

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیت خود چهارشنبه گفت: «حمله به سفارت ما در بغداد از جانب دو تروریست به نام ابو مهدی المهندس و قیس الخزعلی سازماندهی شد و هادی العامری و فالح الفیاض به عنوان عامل ایران در عراق آن دو را تشویق به این کار کردند».

او در توئیتی دیگر گفت: «نباید هجوم به سفارت آمریکا و تظاهرات قانونی مردم عراق را یکی دانست زیرا مردم برای پایان دادن به فساد موجود در عراق بخاطر دخالت های رژیم ایران تظاهرات کردند».

پیش از این، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا، با انتشار توئیتی گفته بود که برنامه ریزی برای حمله به سفارت امریکا در عراق کار ایران بوده و تأکید کرد که نیروهای عراقی از سفارت امریکا پاسداری خواهند کرد.

او نوشت که ایران یک نیروی پیمانکار امریکایی را کشت و بسیاری را زخمی کرد و افزود که «با قدرت جواب دادیم و همیشه همین کار را می کنیم، الان هم ایران برای حمله به سفارت امریکا برنامه ریزی کرده و مسئولیت کامل آن را بر عهده دارد».

وی تأکید کرد که از عراق انتظار می رود که از نیروهایش برای حمایت از سفارت استفاده کند و «به ما گفته که این کار را خواهد کرد».

گروهی از نیروهای الحشد الشعبی دربرابر سفارت امریکا در بغداد با خشونت هایی همراه بود و معترضان تلاش کردند که به زور وارد سفارتخانه شوند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور به تحولات واکنش نشان داده و حمله به سفارت کشور خارجی را محکوم کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا