سرخط خبرها

تجمع کنندگان در میدان التحریر بغداد: تظاهرات اصلاح طلبانه باید از نزاع های سیاسی منطقه ای دور بماند + تصاویر

تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر با نصب پلاکاردی خواستار خویشتنداری و خودداری از بیان احساسات منفی شدند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر با نصب پلاکاردی هم‌سخن با مرجعیت عالی شیعه خواستار خویشتنداری و خودداری از بیان احساسات منفی شدند.

در این پلاکارد تأکید شده که «ما مطالباتی برحق داریم که کسی درباره آن اختلافی ندارد و باید به منافقان و کسانی که کمین کرده‌اند فرصتی ندهیم».

در این پلاکارد تأکید شده که میدان التحریر و تظاهرات اصلاح‌طلبانه مردم باید از نزاع‌های سیاسی منطقه‌ای و محلی دور بماند.

آنها همچنین با هشتگ‌هایی اعلام کرده‌اند که «نزاع‌هایتان را از عراق دور کنید» و «عراق میدان تصفیه‌حساب‌های شما نخواهد بود».

همچنین تجمع‌کنندگان در میدان التحریر با قرائت بیانیه‌ای که از بلندگوهای میدان پخش شد تأکید کردند که نقض مکرر حاکمیت ارضی عراق و در آخرین مورد حمله به نائب رئیس الحشد الشعبی و به قول مرجعیت «قهرمان پیروزی بر داعش» محکوم است.

آنان توحش ایالات متحده در نقض حاکمیت عراق ازطریق ترور شخصیت‌های عراقی که میدان‌های جهاد شاهد فداکاری و استواری آنها در جنگ با وحشی‌ترین گروه‌های تروریستی جهان بود و پیروزی عظیم به دست آنان تحقق یافت به شدت محکوم کردند.

آنان همچنین خواستار خویشتنداری و رفتار عاقلانه شدند و خطاب به «تروریسم امریکایی و هرکس که بخواهد به استقلال عراق آسیب بزند» گفتند «مشروعیت حضور شما در عراق برآمده از ملت نیست، بلکه برآمده از احزاب فاسد است».

با توجه به نبود رهبری منسجم برای تظاهرات عراق در میدان التحریر، مواضع مطرح شده در این میدان لزوما بازتاب دهنده مواضع همه معترضان نیست.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا