سرخط خبرها

«حزب الله عراق»: عهد می بندیم که هزینه این جنایت چیزی کمتر از پایان دادن به کار نیروهای امریکایی در عراق و منطقه نخواهد بود

در این بیانیه تأکید شده که عاملان این جنایت نمی دانسته اند که «ما همه هزار سلیمانی و هزار ابومهدی می شویم».

میدل ایست نیوز: گردان های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را آغاز پایان حضور امریکا در عراق دانست.

در بیانیه رسمی گردان های حزب الله عراق که امروز (جمعه، 3 ژانویه) منتشر شد آمده که «امروز در مسیر پرخطری بزرگ ترین قربانیان خود را تقدیم کردیم».

این بیانیه سردار سلیمانی را «سردار بزرگ اسلام» و «ابومهدی المهندس» را «مجاهد غیور» خوانده و تأکید کرده که آنان به دست «پست ترین خلق خدا و با کثیف ترین روش های خیانت به نشان شهادت فائز شدند».

در این بیانیه تأکید شده که عاملان این جنایت نمی دانسته اند که «ما همه هزار سلیمانی و هزار ابومهدی می شویم».

حزب الله عراق افزوده که عامل این جنایت «بزرگ ترین حکومت تروریستی جهان بوده که عراق و همه منطقه را در نقطه عطفی خطرناک قرار داده که پیامدهای آن می تواند به جنگی کشیده شود که هیچ چیز را نگه نخواهد داشت و عواقب وخیم آن را امریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای شر وجنایت با هزینه ای سنگین خواهند پرداخت».

در این بیانیه آمده که امریکا «بار دیگر ثابت کرد که با عراق مانند یک کشور مستقل برخورد نمی کند بلکه آن را پایگاه نظامی می داند که از آن برای تحقیر کرامت ملت و سلطه بر مقدرات کشور استفاده می کند و حوادث پایگاه القائم و فرودگاه بغداد نشان می دهد که امریکا اشغالگری و کودتا خونبار خود را در عراق ازسر گرفته است».

این بیانیه تأکید کرده که این وضعیت باعث می شود که نیروهای سیاسی عراقی بر دوراهی تسلیم و تن دادن کامل به از دست رفتن مقدرات کشور یا ایستادگی شرافتمندانه برای اخراج آنها از کشور حتی بدون تصویب قانون در مجلس قرار گیرند.

این بیانیه افزوده که این جنایت آغاز پایان حضور نیروهای امریکایی در عراق و منطقه خواهد بود و «عهد می بندیم که هزینه آن چیزی کمتر از پایان دادن به کار آنان در عراق و منطقه نخواهد بود.

عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و پنج عنصر از نیروهای الحشد الشعبی در پی حمله امریکا با یک پهپاد در فرودگاه بغداد انجام شده است.

به گفته منابع عراق این عملیات که «رعد کبود» نام گرفته بامداد جمعه انجام شد و در آن دو خودرو که در حال خروج از فرودگاه بین المللی بغداد بودند هدف قرار گرفتند.

به گفته این منابع، سلیمانی و المهندس برفراز یک هواپیمای سوریه ای به فرودگاه بغداد رسیده بودند و داماد سلیمانی و یک شخصیت لبنانی (که درباره هویت او هم اخبار ضدو نقیض منتشر می شود) همراه وی بودند و ابومهدی المهندس و رئیس تشریفات حشد به استقبال آنان رفته بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا