سرخط خبرها

عربستان در واکنش به ترور سردار سلیمانی همه را به خویشتنداری فراخواند

یک مقام مسئول عربستانی گفت که عربستان حوادث عراق را به دقت زیر نظر دارد و آن را نتیجه تنش‌ها و اقداماتی تروریستی می‌داند که پیش از این درباره آنها هشدار داده بود.

میدل ایست نیوز: یک مقام مسئول عربستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت که عربستان حوادث عراق را به دقت زیر نظر دارد و آن را نتیجه تنش‌ها و اقداماتی تروریستی می‌داند که پیش از این درباره آنها هشدار داده بود.

این مقام تأکید کرد که «عربستان در عین اطلاع از عملیات و تهدیدهای شبه‌نظامیان تروریست در منطقه و علیه ثبات آن که باید متوقف شود، در سایه تحولات پی‌درپی بر ضرورت خویشتنداری برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای تأکید می‌کند که باعث شدت گرفتن مشکلات شود و کار را به جایی برساند که به نفع هیچ کس نیست».

این مقام افزوده که جامعه بین الملل باید به مسئولیت خود برای اقدام لازم جهت تضمین امنیت و ثبات این منطقه حیاتی برای جهان عمل کند.

صبح امروز وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که این عملیات به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» انجام شده است.

شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای تأکید کرد که آمریکا از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت.

مقامات عراقی نیز این اقدام را خلاف حاکمیت ارضی عراق خوانده اند. «عادل عبدالمهدی» با صدور بیانیه ای خواستار نشست فوق العاده مجلس عراق برای بررسی این موضوع شد.

قرار است مجلس فردا (شنبه 3 ژانویه) نشستی در این باره برگزار کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا