سرخط خبرها

«نانسی پلوسی»: امریکا و جهان نباید تنش ها را به سطحی بازگشت ناپذیر برسانند

رئیس مجلس نمایندگان امریکا، ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای ترور سردار سلیمانی این اقدام امریکا را عامل ایجاد خطر تنش در منطقه دانست.

میدل ایست نیوز: «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای ترور سردار سلیمانی این اقدام امریکا را عامل ایجاد خطر تنش در منطقه دانست.

او با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که «نمی‌توان با اقدامات تحریک‌آمیز و نامناسب، جان سربازان امریکایی را بیش از این به خطر انداخت».

پلوسی تأکید کرد که حمله هوایی امروز بر خطر تنش پرمخاطره در منطقه خواهد افزود که به اقدامات خشونت‌آمیز می‌انجاد و امریکا و جهان نباید اجاز دهند که تنش‌ها به سطحی بازگشت ناپذیر برسد.

او گفت که این اقدام نظامی امریکا بدون اجازه و حتی مشورت کنگره انجام شده است و افزود که این‌گونه مسائل جدی باید با کنگره در میان گذاشته شود تا معلوم شود گام‌های بعدی چیست و آیا لازم است نیروهای بیشتری به منطقه اعزام شود یا نه.

عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و پنج عنصر از نیروهای الحشد الشعبی در پی حمله امریکا با چند بالگرد آپاچی در فرودگاه بغداد انجام شده است.

به گفته منابع عراق این عملیات که «رعد کبود» نام گرفته بامداد جمعه انجام شد و در آن دو خودرو که در حال خروج از فرودگاه بین المللی بغداد بودند هدف قرار گرفتند.

این حمله در حالی است که از 48 ساعت گذشته آسمان بغداد شاهد پرواز بی سابقه بالگردهای امریکایی بوده است.

به گفته این منابع، سلیمانی و المهندس برفراز یک هواپیمای سوریه ای به فرودگاه بغداد رسیده بودند و داماد سلیمانی و یک شخصیت لبنانی (که درباره هویت او هم اخبار ضدو نقیض منتشر می شود) همراه وی بودند و ابومهدی المهندس و رئیس تشریفات حشد به استقبال آنان رفته بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا