سرخط خبرها

واکنش روسیه، سوریه، و چین به حادثه ترور سردار سلیمانی/ روسیه: اقدامات متهورانه کل منطقه را به تنش می کشاند

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، باعث افزایش تنش در کل منطقه می شود.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، باعث افزایش تنش در کل منطقه می شود.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه به «اسپوتنیک» گفت که عملیات ترور سردار سلیمانی در اطراف بغداد «اقدامی متهورانه است که باعث افزای تنش در کل منطقه می شود».

این منبع تأکید کرد که سلیمانی صادقانه در دفاع از منافع ملی ایران تلاش کرد و این حادثه را به ملت ایران تسلیت می گوییم.

وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد که پس از این حادثه تحولات منطقه را به دقت زیر نظر دارد و افزود که چین همواره مخالف استفاده از نیروی نظامی در روابط بین المللی است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه سوریه نیز تأکید کرد که سوریه به شدیدترین لحن ممکن حمله جنایتکارانه امریکا که باعث شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس شده را محکوم می کند.

عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و پنج عنصر از نیروهای الحشد الشعبی در پی حمله امریکا با چند بالگرد آپاچی در فرودگاه بغداد انجام شده است.

به گفته منابع عراق این عملیات که «رعد کبود» نام گرفته بامداد جمعه انجام شد و در آن دو خودرو که در حال خروج از فرودگاه بین المللی بغداد بودند هدف قرار گرفتند.

به گفته این منابع، سلیمانی و المهندس برفراز یک هواپیمای سوریه ای به فرودگاه بغداد رسیده بودند و داماد سلیمانی و یک شخصیت لبنانی (که درباره هویت او هم اخبار ضدو نقیض منتشر می شود) همراه وی بودند و ابومهدی المهندس و رئیس تشریفات حشد به استقبال آنان رفته بودند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا