سرخط خبرها

«نوری المالکی» خواستار اتخاذ اقدامات دیپلماتیک و قانونی دولت عراق در واکنش به حمله امروز امریکایی‌ها شد

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با صدور پیامی خواستار اتخاذ اقدامات لازم، قانونی، سیاسی و دیپلماتیک در پاسخ به عملیات ترور «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» شد.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی»، دبیرکل حزب الدعوه اسلامی و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با صدور پیامی خواستار اتخاذ اقدامات لازم، قانونی، سیاسی و دیپلماتیک در پاسخ به عملیات ترور «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی و «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شد.

در متن بیانیه المالکی آمده است، پس از گذشت سال‌های طولانی از مجاهدت و تلاش در راه خدا و اعتلای کلمه الله و آزادسازی وطن‌ها از دست طغیانگران در عملیات نیروی هوایی امریکا علیه فرماندهان بی‌نظیر و مخلص و رهروان راه سیدالشهداء حاج ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی، میهمان عراق به همراه شش مجاهد دیگر به کاروان شهداء پیوست.

المالکی در ادامه ضمن محکومیت شدید این عملیات ناجوانمردانه که شماری از قهرمانان عراق و میهمانان عزیز را مورد هدف قرار داد، از دولت عراق خواست اقدامات لازم، قانونی، سیاسی و دیپلماتیک را برای بازپس‌گیری حقوق شهداء و عدم تکرار این دست اقدامات فجیع اتخاذ کند.

بالگردهای نیروهای امریکایی بامداد امروز خودروی حامل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و «ابومهدی المهندس»،نائب رئیس الحشد الشعبی مورد هدف قرار دادند که منجر به شهادت این دو شخصیت و همراهان‌شان شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا