دسته‌بندی نشدهسرخط خبرها

اتحادیه اسلامی کردستان نسبت به بروز جنگی خونین در عراق هشدار داد

حزب اتحادیه اسلامی کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد روز جمعه نیروهای امریکایی به خودروی شهیدان «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی و «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: حزب اتحادیه اسلامی کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد روز جمعه نیروهای امریکایی به خودروی شهیدان «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی و «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است، اتفاقات خشونت‌آمیز اخیر در عراق به ویژه هدف قرار دادن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شماری از همراهان‌شان مایه نگرانی و ناراحتی ماست و ما این اقدام را در راستای افزایش تنشی خطرناک می دانیم.

این اتفاقات، گامی‌هایی تنش‌زاست که هشدار شعله‌ور شدن آتش درگیری را می دهد و چه بسا منجر به نبردی خونین شود، نبردی که عراق را آوردگاه جنگی ویرانگر خواهد کرد.

ما در حزب اتحادیه اسلامی کردستان ضمن طلب رحمت برای شهدای حادثه امریکا، امیدواریم به این اقدامات تنش‌زا و مداخلات و نقض حاکمیت کشور و نیز تبدیل عراق به میدانی برای درگیری‌ها و جنگ‌های نیابتی میان طرف‌های خارجی پایان داده شود چرا که مردم عراق خود درگیر مشکلات و بحران‌ها هستند و توان تحمل مصیبت های بیش از این را ندارند.

این حزب در پایان ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی به مسئولیت خود عمل کنند و با جدیت برای ممانعت از جنگی گسترده تلاش و همکاری کنند همچنین این حزب از همگان خواست ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک را در پیش بگیرند و به اصول و مبانی بین المللی برای حل مشکلات کنونی رجوع کنند.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا